Scania dă undă verde pentru utilizarea de combustibil bio HVO în gama sa Euro 6

MEq
By MEq October 17, 2015 15:31

Scania dă undă verde pentru utilizarea de combustibil bio HVO în gama sa Euro 6

Scania a dat undă verde pentru folosirea bio-combustibilului (a uleiului vegetal hidrogenat – HVO) în gama sa de vehicule Euro 6, cu condiția ca acesta să respecte specificațiile tehnice TS15940. Vehiculele care utilizează HVO – ce imită chimic combustibilii fosili diesel – pot atinge, în condiții optime, o reducere de până la 90% a emisiilor de CO2. HVO nu afectează caracteristicile vehiculului sau cerințele sale de întreținere.

La începutul acestui an, Scania a aprobat utilizarea de biodiesel HVO pentru toate tipurile de vehicule Euro 5 şi în toate tipurile de operațiuni. În colaborare cu clienții, compania a inițiat un test în Suedia, care implica aproximativ 100 de camioane cu motoare Euro 6. „Am decis să ne dăm acordul pentru utilizarea biodieselului HVO pe vehiculele noastre. Este un combustibil alternativ cu relativ puţine dezavantaje comparativ cu dieselul, oferind totodată o reducere semnificativă a emisiilor de CO2”, a afirmat Örjan Åslund, Head of Product Affairs, Scania. „Ştiu că interesul este foarte mare, însă marea provocare pentru majoritatea operatorilor va fi accesul la acest biocombustibil, de vreme ce unităţile de producţie şi distribuţie sunt încă limitate. Pentru a răspunde provocărilor climatice globale, este necesar să explorăm mai multe căi diferite, de la vehicule cât mai eficiente la soluţii de transport inteligent și combustibili regenerabili”, a mai adăugat el.

HVO este un biocombustibil pe marginea căruia s-a discutat mult în ultimii ani, un număr de producători de top luând decizia de a-l include în gamele lor de motoare. Combustibilul are la bază fie ulei vegetal, fie grăsimi animale. Hidrogenul este folosit pentru a crea lanțuri de hidrocarburi ce imită dieselul pe bază de combustibili fosili. Aceasta înseamnă că poate fi distribuit și utilizat în același mod ca și combustibilul diesel obişnuit, inclusiv în ceea ce privește proprietățile sale termice şi de depozitare.
De ceva timp, Scania are în oferta sa cinci motoare Euro 6 gata să funcţioneze pe biodiesel FAME, precum și două motoare pe gaz. În plus, Scania a mai spus că ambele soluții, atât pe bioethanol, cât și hibride, vor fi introduse în scurt timp.

HVO reprezintă o soluţie eco-eficientă datorită amprentei de carbon semnificativ reduse şi nivelurilor scăzute de alte substanţe poluante.

MEq
By MEq October 17, 2015 15:31