Performanțe optime pentru utilajele de carieră cu anvelopele potrivite
Related Articles
Importanța anvelopelor de înaltă calitate pentru vehiculele și echipamentele de carieră și minerit nu trebuie trecută cu vederea. Anvelopele bune sunt vitale în aceste medii, iar producătorii își îmbunătățesc constant oferta și introduc noi specificații. | Marius IANCU
Atunci când aleg anvelopele pentru utilajele lor din flotă, contractorii/operatorii de carieră caută de obicei soluții robuste care adaugă valoare prin productivitatea și longevitatea lor. Anvelopele potrivite pentru încărcătoarele și camioanele de carieră reprezintă un factor cheie în maximizarea performanțelor flotei, reducând timpii de inactivitate ai echipamentelor.
Toate modelele Earthmax de la BKT au o trăsătură comună: structura All Steel ce conferă carcasei o rezistenţă majoră împotriva înţepăturilor şi penetrării. Aceste caracteristici au o importanţă esenţială atunci când se confruntă cu obstacole la nivelul solului care pot expune anvelopa la riscuri serioase precum înţeparea sau deteriorarea carcasei. Gama Earthmax are calităţile necesare pentru uzul în terenuri dificile precum cele din şantiere de construcţii, cariere şi exploatări miniere.
Cea mai spectaculoasă anvelopă din gama Earthmax este gigantica Earthmax SR 45 Plus, o adevărată atracție prin dimensiunile sale uimitoare – cu un diametru de 2,70 m (dimensiunea 27.00 R 49). Special proiectată pentru basculante rigide, această anvelopă radială gigant este ideală pentru operațiuni de transport pe distanțe lungi. În plus, structura puternică All Steel a carcasei asigură o stabilitate excelentă și o face deosebit de rezistentă la orice fel de impact, tăieturi, rupturi și abraziuni, indiferent de condițiile de lucru.
Earthmax SR 49, Earthmax SR 49 M, Earthmax SR 50 și Earthmax SR 51 reprezintă soluția optimă nu numai pentru suprafețe noroioase, cât și pentru terenuri stâncoase din cariere și mine, datorită adâncimii L-4 a benzii de rulare a primei perechi de anvelope și adâncimii L-5 a celei de-a doua perechi. Earthmax SR 43 asigură, în schimb, performanțe excelente pentru aplicațiile din mine de suprafață. Partea laterală ranforsată reduce la minimum daunele cauzate de frecarea cu diferite materiale și pietre, în timp ce caracteristicile de autocurățare o eliberează de pietre și pietriș. E prezentă pe piață în dimensiunea 29.5 R 29. Modelul Earthmax SR 53 se numără pe bună dreptate printre anvelopele proiectate pentru încărcătoarele care funcționează în medii stâncoase.
Continental introduce pe piață două dimensiuni suplimentare pentru anvelopa radială EM-Master E4/L4. Acestea completează acum gama de anvelope radiale pentru încărcătoare frontale și camioane cu șasiu rigid, în special pentru lucrări de construcții și miniere.
EM-Master face parte din portofoliul ContiEarth, dezvoltat special pentru sectorul construcțiilor. Anvelopa este ideală pentru camioane articulate (ADT), încărcătoare frontale și buldozere pe roți și este disponibilă în două versiuni. EM-Master E3/L3 are o adâncime normală a benzii de rulare și distanțe mari între blocuri. Aceste caracteristici o fac cea mai bună anvelopă în terenuri moi. Prin comparație cu E3/L3, modelul EM-Master E4/L4 este ideal pentru suprafețe tari, pietroase, datorită dimensiunilor mai mari ale blocurilor, cu o distanță mai redusă între ele și o adâncime mai mare a benzii de rulare.
RDT-Master face parte, de asemenea, din seria ContiEarth și a fost dezvoltată pentru camioane rigide (RDT). Datorită construcției speciale adânci a benzii de rulare, anvelopa are o elasticitate ridicată, rezistență la tăiere și proprietăți de autocurățare.
DumperMaster completează gama de anvelope radiale. Anvelopa are o carcasă radială din oțel, care asigură o capacitate de încărcare ridicată, cu o acumulare redusă a căldurii. Aceasta o face ideală pentru transportul minereului către banda transportoare sau direct din mine către suprafață, cu ajutorul basculantelor. În plus, anvelopa este potrivită în construcții de tuneluri.
Colaborare: Continental şi Caterpillar au semnat un acord ce prevede dotarea camioanelor Cat off-highway (modelele de la 770 la 775) cu anvelope Continental RDT-Master, cu dimensiunile 18.00R33, 21.00R33 și 24.00R35. Acordul prevede, de asemenea, ca cele două companii să colaboreze la proiectarea de noi pneuri pentru alte două produse Cat: încărcătoare frontale pe roţi de talie medie și camioane articulate.
Producătorul olandez Magna Tyres Group a introdus anul acesta noua anvelopă Magna MA02+. Anvelopele Magna sunt cunoscute pentru fiabilitatea lor și costul redus per kilometru, iar Magna MA02+ nu face excepție. Aceasta a fost concepută pentru a optimiza productivitatea în mediile cele mai dure. Anvelopa este disponibilă în dimensiunea ce mai populară de 875/65R29 pentru operarea camioanelor articulate în condiții moderate și dificile.
Magna MA02+ a fost concepută pentru operarea camioanelor articulate în condiții de siguranță, eficiență și confort. Uzura extinsă a pneurilor este minimă datorită compusului superior și flancului protejat. Acestea garantează, de asemenea, o predispoziție mai mică a anvelopelor la tăieturi și perforări. O caracteristică suplimentară a anvelopelor Magna MA02+ este banda de rulare E3 cu autocurățare care asigură o aderență excepțională și stabilitate în cele mai solicitante terenuri, făcând anvelopa ideală pentru o gamă largă de scopuri industriale diferite. Compusul special și flancul ranforsat asigură o protecție excelentă împotriva tăierii, perforării și uzurii.
După mai mulți ani de cercetare și dezvoltare, Michelin a înlocuit anvelopele XDT, X Quarry S și X Haul – o referință pentru basculantele cu șasiu rigid în gama de dimensiune 24.00R35. Potențialul crescut al sarcinii utile din noua gamă de produse se reflectă în noua denumire – Michelin XTra Load. Noua gamă de anvelope pentru basculante cu șasiu rigid (RDT) cu sarcini utile de la 40 până la 80 tone e disponibilă de la 1 iulie 2017 și va oferi prima anvelopă 24.00R35 de „3 stele” de pe piață.
Capacitatea de încărcare este esențială pentru toate utilajele terasiere, iar noua carcasă consolidată a noilor Michelin XTra Load le face primele anvelope 24.00R35 de pe piață creditate cu o evaluare (rating) de „3 stele”. Acesta este rezultatul unui design optimizat care îmbunătățește distribuția stresului în interiorul anvelopei. În practică, asta înseamnă o sarcină utilă cu 8% mai mare sau o creștere cu 9 tone a capacitatii de încărcare per mașină – adică o creștere uriașă a productivității înmulțită cu numărul de cicluri efectuate zilnic.
Rezistența la uzură a anvelopelor XTra Load a fost, de asemenea, crescută cu 8% față de X Quarry S, datorită unui volum crescut de cauciuc în noul design al benzii de rulare și distribuției mai bune a sarcinii pe întreaga suprafață de contact. Volumul de cauciuc din noua gamă este cu cel puțin 9% mai mare decât în cazul anvelopei X Quarry S și cu aproape 30% mai mare decât al unor anvelope concurente de aceeași dimensiune. În plus, acest volum mai mare de cauciuc în banda de rulare, în contact cu solul, oferă o distribuție mai bună a sarcinii, o rezistență îmbunătățită la uzură și o creștere a duratei de viață a pneului. Rezistența anvelopei este, de asemenea, sporită datorită noilor modele ale benzii de rulare. Michelin XTra Load Protect are, în special, blocuri interconectate și o disipare îmbunătățită a căldurii ce reduce temperatura în zona benzii de rulare cu până la 12˚C.