Mercedes-Benz Trucks a prezentat la Bauma 2022 soluții personalizate și neutre ca emisii de CO2

MEq
By MEq November 2, 2022 10:50

Mercedes-Benz Trucks a prezentat la Bauma 2022 soluții personalizate și neutre ca emisii de CO2

Story Highlights

  • Mercedes-Benz Trucks
  • Bauma 2022
  • camioane
  • Paul Nutzfahrzeuge
  • Liebherr

Related Articles

Transportul în construcții are multe fațete. Uneori, materialele prime, cum ar fi nisipul, pietrișul sau pietrele trebuie descărcate la un șantier. Altă dată este necesar transportul pe distanțe lungi de autostradă a pieselor grele din beton pentru construcția unei fabrici industriale. Acest tip de sarcini impun cerințe înalte în legătură cu robustețea, performanța, eficiența și manevrabilitatea vehiculelor ce deservesc aplicațiile din construcții.

Aceste sarcini pot fi acum îndeplinite într-o manieră neutră din punctul de vedere al emisiilor de CO2 și cu zgomot redus, cu ajutorul camioanelor Mercedes-Benz, ce au fost prezentate la Bauma 2022. La cel mai important târg mondial pentru aplicații de construcții, Mercedes-Benz Trucks a venit cu informații detaliate despre portofoliul de vehicule electrice, pe lângă camioanele diesel expuse.

eActros LongHaul cu priză de putere electrică ca soluție specifică industriei
Mercedes-Benz Trucks a prezentat „prototipul concept” al eActros LongHaul în urmă cu doar câteva săptămâni la IAA Transportation 2022 de la Hanovra. Camionul electric cu baterii dezvoltat pentru transportul pe distanțe lungi a primit „2023 Truck Innovation Award” din partea juriului „International Truck of the Year” de la IAA, iar la Bauma poate fi văzut în contextul unei aplicații de construcție orientată pe transportul pe șosea. În acest scop, producătorul de basculante Meiller din Munchen, în cooperare cu Mercedes-Benz Trucks, a dezvoltat o priză de putere electrică ce permite operarea eficientă a echipamentelor hidraulice de lucru precum semiremorci basculabile sau cu podea mobilă.

Sistemul dezvoltat pentru eActros LongHaul, prezentat ca prototip la Bauma, are o putere continuă de 58 kW. În producția de serie, priza de putere electrică o să fie capabilă să genereze mult mai multă putere. Cuplul este de 300 Nm. Sistemul combină invertorul, motorul electric, unitatea de comandă și sistemul hidraulic obișnuit al semiremorcii basculabile într-un design adaptat vehiculului pentru a se potrivi în spatele cabinei. Această unitate electrică auxiliară transformă curentul continuu din rețeaua de înaltă tensiune în curent alternativ folosind invertorul. Acesta antrenează un motor electric suplimentar, care, la rândul său, acţionează pompa hidraulică pentru a furniza puterea hidraulică necesară acţionării semiremorcii. Avantajele acestei soluții în comparație cu funcționarea anterioară diesel: emisii zero de CO2 și nivel de zgomot foarte redus, ceea ce este deosebit de relevant în utilizarea în orașe și zone rezidențiale. Designul compact al sistemului permite, de asemenea, ca eActros LongHaul să fie operat cu semiremorci standard – un avantaj major pentru companiile de transport ce folosesc vehiculul pentru o mare varietate de aplicații.

Autonomie mare, încărcare rapidă (MW) și tehnologie cu celule LFP (litiu-fier-fosfat)
Inima tehnologică a eActros LongHaul – planificat pentru producția de serie în 2024, la fabrica de camioane din Wörth – este o nouă punte electrică cu două motoare electrice integrate ce generează o putere continuă de 400 kW și o putere maximă de peste 600 kW. eActros LongHaul își extrage energia din trei pachete de baterii, ce folosesc tehnologia celulelor LFP (litiu-fier-fosfat), montate sub formă de sertare sub șasiu, cu o capacitate totală de peste 600 kWh. Bateriile LFP sunt caracterizate în primul rând printr-o durată lungă de viață și o energie utilizabilă mai mare. Bateriile eActros LongHaul pot fi încărcate de la 20 la 80% în mai puțin de 30 de minute la o stație de încărcare cu o capacitate de aproximativ un megawatt. La o încărcare completă, eActros LongHaul va avea o autonomie de aproximativ 500 km.

Primele prototipuri eActros LongHaul sunt deja supuse unor teste intensive și vor fi testate pe drumurile publice încă de anul acesta. Anul viitor, prototipurile vor fi trimise clienților pentru integrarea în transportul în condiții reale. Producția de serie este programată pentru 2024.

Prototipul Arocs cu baterii, în cooperare cu Paul Group și Liebherr-Mischtechnik
Arocs este camionul de constructii deosebit de robust și durabil de la Mercedes-Benz Trucks, conceput pentru lucrări dificile. În viitor, va fi disponibil și ca vehicul electric propulsat de baterii, în urma cooperării cu Paul Group, care, conform propriilor declarații, este unul dintre liderii pieței europene în domeniul construcției de vehicule speciale. Compania va electrifica vehiculele livrate de Mercedes-Benz Trucks, de la fabrica de camioane din Wörth, la sediul său din Vilshofen, lângă Passau, Germania, prin montarea unui grup motopropulsor electric. Paul Group a optat pentru o soluție de motor central electrificat. În acest fel, axele planetare ale Arocs, care și-au dovedit eficiența, vor continua să ofere garda la sol mărită și mobilitatea off-road necesare în utilizarea pe șantiere.

„Prototipul Arocs cu baterii electrice” în configurație 8×4, cu cabină ClassicSpace, prezentat la Bauma din München este echipat cu betonieră electrică ETM-905, cu un volum de nouă metri cubi, de la Liebherr-Mischtechnik, ce își trage energia din bateriile Arocs printr-o priză de putere. Acest vehicul cu nivel redus de zgomot este ideal în special în șantierele din zonele urbane și din centrul orașelor.

Paul Group specifică o putere continuă de peste 300 kW și o putere maximă de peste 400 kW pentru trenul electric de propulsie al vehiculului. Arocs cu baterii electrice poate fi configurat cu șase sau șapte pachete de baterii, fiecare cu câte 60 kWh de energie utilizabilă. Astfel, este posibilă o autonomie de peste 200 de kilometri. Două baterii (în cazul pachetelor de șase) sau trei (în cazul pachetelor de șapte) sunt situate într-un turn în spatele cabinei. Bateriile rămase sunt instalate pe șasiu. Arocs propulsat de baterii are un sistem electric la bord de 800 de volți și, potrivit Paul Group, poate fi încărcat de la 20 la 80% la o stație de încărcare de 150 kW în aproximativ 1,5 ore (valabil pentru pachetul cu șase baterii). Încărcarea AC va fi, de asemenea, disponibilă.

Până la sfârșitul anului 2023, în seria limitată, vor fi disponibile configurații flexibile cu 3 și 4 axe pentru autobetoniere LIEBHERR, platforme și basculante. Vânzările se vor face prin compania Paul Group, care va prelua de asemenea și toate lucrările de service și întreținere a vehiculelor. Modelul va fi disponibil inițial în Germania.

eActros 300 în combinație cu eWorX de la ZF și cârlig hidraulic Meiller
Pe lângă eActros LongHaul, Mercedes-Benz Trucks va prezenta și eActros 300, ca o variantă pentru aplicațiile de construcții orientate pe transportul pe drumurile publice. Mercedes-Benz Trucks a instalat pe eActros priza de putere electrică „eWorX” dezvoltată de ZF, împreună cu un cârlig electrificat de la Meiller. Sistemul eWorX de la ZF transformă energia electrică a vehiculului în putere mecanică pe arbore pentru a antrena pompa hidraulică pentru acționarea suprastructurii. Pentru a permite o eficiență operațională optimizată, eWorX integrează componente precum motorul electric, invertorul, unitatea electronică de control și modulele software specifice aplicației într-o soluție Plug-and-Work One-Box.

Aceasta funcționează în felul următor: bateria de tracțiune a eActros oferă sistemului ZF eWorX energie electrică folosind o interfață de curent continuu. Motorul electric eWorX antrenează, la rândul său, pompa hidraulică a cârligului de ridicare Meiller. Prin urmare, nu este necesară o conexiune mecanică la motorul de tracțiune. eWorX asigură o comunicare lină între camionul electric și suprastructură prin intermediul unei interfețe CAN bus.

eActros cu suprastructura tip cârlig Meiller este potrivit pentru transportul containerelor. Pompa funcționează numai când cârligul este în mișcare, ceea ce previne consumul inutil de energie. În plus, nu există emisiile de zgomot ale unui motor cu ardere. De asemenea, modelul eActros cu skiploader, prezentat la standul bauma de PALFINGER, producătorul de soluții inovatoare de ridicare și macara, are integrat sistemul ZF eWorX.

Tehnologie înaltă pentru siguranță și performanță durabilă
La baza eActros 300 stă un ePowertrain (grup motopropulsor electric) sub forma unei axe electrice rigide cu două motoare electrice integrate și o transmisie cu două viteze. Fiecare baterie din pachetul de trei baterii oferă o capacitate instalată de 112 kWh , respectiv o capacitate utilă de aproximativ 97 kWh , asigurând astfel o autonomie de până la 300 de kilometric. eActros poate fi încărcat cu până la 160 kW: cele trei baterii ale eActros 300 au nevoie de puțin peste o oră, la o stație standard de încărcare rapidă DC, cu un curent de încărcare de 400 A, pentru a fi încărcate de la 20 la 80% .

Caracteristicile de siguranță includ Acoustic Vehicle Alerting System, în conformitate cu cerințele legale, a cincea generație a sistemului Active Brake Assist cu funcție de detectare a pietonilor și Sideguard Assist S1R. Pentru avertismentele vizuale, asistentul de viraj utilizează ecranul MirrorCam, care este instalat în eActros în locul oglinzilor convenționale. A doua generație MirrorCam, care este disponibilă din aprilie 2022, îi oferă șoferului vizibilitate mai mare, în multe situații din traficul rutier, datorită brațelor mai scurte cu zece centimetri și noilor parametri de imagine pentru o reprezentare și mai realistă a împrejurimilor – deosebit de utilă în șantierele de construcții înguste.

Unul dintre avantajele scurtării brațelor camerei este că șoferilor le este mai ușor să meargă în marșarier în linie dreaptă, comparativ cu prima generație. Acest lucru se datorează în principal faptului că perspectiva MirrorCam este acum și mai asemănătoare cu cea a oglinzii convenționale din sticlă, ceea ce, la rândul său, face mai ușoară tranziția la MirrorCam. Ciocnirile cu obiecte de-a lungul drumului pot fi de obicei evitate.

În plus, inginerii de la Mercedes-Benz Trucks au optimizat culorile și luminozitatea sistemului de camere MirrorCam, ceea ce înseamnă că afișajele pot descrie acum zona relevantă pentru situația de conducere și mai precis, mai ales în locurile slab iluminate.

Actros L Edition 3: design unic și confort maxim
Condițiile grele de operare fac parte din cotidianul transportului în construcții. În ceea ce privește vehiculul, însă, acest lucru nu exclude în niciun caz cel mai înalt nivel de confort, design unic, stil individual și emoție pură. Dacă preferați camioanele mai exclusiviste, Mercedes-Benz Trucks a lansat Actros L Edition 3, un model special limitat la 400 de unități. Până la 30 de dotări suplimentare interioare și exterioare îi conferă modelului un caracter inconfundabil. Interiorul elegant se remarcă prin panoul de instrumente și mânerele ușilor din piele nappa, diverse piese de interior cu aspect de fibră de carbon, trapa din plafon cu iluminare ambientală și scaunul SoloStar cu tapițerie din piele bej migdală. Logo-ul Edition 3, aflat pe bord în dreptul pasagerului și în variantă iluminată la intrarea de pe partea șoferului și a pasagerului atrag imediat atenția. Spațiul de sus din cabină este prevăzut cu un pat cu lățime de 90 de centimetri.
Printre elementele atractie de la exterior se numără autocolantele exclusive de pe peretele lateral, inscripția „Edition 3” de pe parasolarul din aluminiu alb cu două lumini LED suplimentare, emblema Actros în partea din față în crom închis și inscripția Actros pe peretele superior al cabinei din spate. Treptele de intrare din oțel inoxidabil sunt elemente ce ies în evidență în partea laterală a vehiculului.

Modelul Edition 3 este disponibil pentru toate variantele cu 2 și 3 axe ale celei mai recente generații Actros L cu cabine GigaSpace și BigSpace, în versiuni cu volan pe stânga și pe dreapta. Finisajul cabinei poate fi adaptat la preferințele clienților, în timp ce partea din față a vehiculului este întotdeauna vopsită în gri metalizat pentru un aspect recognoscibil.

A treia generație a motorului OM 471 – mai multă eficiență a consumului, putere și dinamică
În ceea ce privește propulsia, a treia generație a motorului OM 471 de 12,8 litri este disponibilă pentru vehiculele comerciale grele din octombrie 2022, inclusiv pentru Actros L Edition 3, precum și pentru toate modelele Actros și Arocs convenționale. Motorul îmbunătățit prezintă o gamă largă de inovații tehnice ce vizează în mod constant reducerea costului total de proprietate (TCO) în ceea ce privește economia de combustibil, emisii reduse de CO2, costuri de operare mai mici și randamente mai mari, fără a afecta performanța, dinamica vehiculului sau confortul de conducere.

Una dintre cele mai importante pârghii pentru reducerea consumului de combustibil la motoarele diesel moderne este turboalimentarea optimizată. Odată cu cea de-a treia generație a OM 471, Mercedes-Benz Trucks a introdus două turbocompresoare noi perfect adaptate cerințelor actuale din transporturi. Varianta planificată pentru utilizarea în transportul pe distanțe lungi se concentrează pe cel mai mic consum posibil de combustibil. În combinație cu sistemul revizuit de posttratare a gazelor de eșapament, acest turbocompresor permite economii maxime de combustibil de până la patru procente în comparație cu generația anterioară.

Cea de-a doua variantă de turbocompresor este proiectată pentru performanțe ridicate și o forță mare de frânare a motorului și este ideală pentru utilizarea în transportul de mare tonaj și construcții. Un alt punct culminant al celei de-a treia generații a OM 471 este programul extins Top Torque în versiunile cu 450 și 480 CP, ce oferă mai multă performanță exact atunci când este cu adevărat nevoie.

Unimog: un utilaj eficient în construcția acostamentelor drumurilor
Mercedes-Benz Trucks prezintă la Bauma 2022 nu doar vehicule comerciale grele, ci și vehicule speciale, precum multifuncționalul Unimog, solicitat în industria construcțiilor. Marele avantaj al Unimog constă în faptul că se pot îndeplini sarcini complet diferite cu un singur vehicul, adică eficiență maximă „dintr-o singură mișcare”.

Lucrând împreună cu mulți carosieri calificați, dezvoltăm soluții individuale care cresc productivitatea flotei. Vehiculul expus – Unimog U 435 (354 CP/260 kW), cu platformă basculabilă, dispune de echipamente de la AS Baugeräte. În partea frontală este montat un finisor de agregate tip BA 150, iar în partea din spate un compactor tip PV 5000H și o perie rotativă. Între axe este prevăzut cu dispozitiv de însămânțare. Până la 4 sisteme hidraulice independente oferă rezerve de putere pentru acționarea și controlul echipamentelor ce pot fi atașate modelului Unimog. Cabina compactă cu vedere largă oferă o vizibilitate excelentă asupra zonei de lucru, crescând astfel nivelul de siguranță.

Un alt avantaj al transportorului de echipamente Unimog este sistemul EasyDrive, ce combină avantajele transmisiei manuale automatizate pentru deplasarea cu până la 89 km/h cu transmisia hidrostatică de tracțiune pentru conducere fără trepte și lucru în intervalul de viteză de până la 50 km/h. Avantaj: Viteza de lucru poate fi reglată continuu independent de turația motorului și menținută cu ajutorul funcției de control al vitezei de croazieră. În același timp, Unimog poate fi, de asemenea, pornit si deplasat fără uzură asupra ambreiajului. Un avantaj decisiv din fabricație: Vario Pilot, coloana de direcție interschimbabilă stânga-dreapta.

La Unimog, transmisia manuală electropneumatică complet sincronizată transformă puterea motoarelor Euro VIe ușor de întreținut, economice, cu funcționare lină și cu cuplu ridicat în propulsie.

Soluții digitale inteligente pentru o utilizare și mai eficientă
Pentru a integra camioanele electrice în rutina zilnică, dar și pentru a economisi timp și efort și pentru a face trecerea la mobilitatea electrică cât mai ușoară posibil, Mercedes-Benz Trucks le oferă clienților săi o întreagă gamă de sisteme digitale prin portalul său Fleetboard. Oferta include, de exemplu, un program de gestionare a taxelor dezvoltat individual pentru profilurile de încărcare, precum și un jurnal de bord cu informații detaliate despre timpii de conducere, de staționare și de încărcare. Există, de asemenea, un instrument de cartografiere care arată în timp real locația unui vehicul, fie că se află în mers, staționează sau este încărcat, precum și starea de încărcare a bateriei.

În ceea ce privește utilizarea optimă a vehiculului, contractul Mercedes-Benz Complete Service este disponibil și pentru modelele electrice. Acest pachet extins de servicii acoperă lucrări de întreținere și reparație a întregului vehicul și a sistemului de propulsie, inclusiv a pieselor supuse uzurii. Contractul de service include întotdeauna asistența intensivă pentru clienți de la Mercedes-Benz Uptime. Acest sistem inteligent înregistrează toate datele relevante ale vehiculului, de la presiunea în anvelope la starea motorului și a bateriei. În acest context, Mercedes-Benz Uptime a fost deja extins pentru a include verificarea a peste 100 de procese specifice vehiculelor electrice, de exemplu, monitorizarea continuă a proceselor de încărcare sau a curbelor de tensiune ale bateriei de înaltă tensiune. În plus, informațiile sunt disponibile prin noul portal pentru clienți bazat pe cloud. Prin conectarea în rețea a vehiculelor, compania de transport și atelierele Mercedes-Benz pot planifica cu ușurință vizitele în service și astfel reduc semnificativ defecțiunile neprevăzute.

Sfaturi competente pentru mobilitate electrică personalizată
Indiferent de tehnologia de propulsie, fiecare investiție într-un vehicul comercial trebuie să fie rentabilă pentru companiile de transport. În plus, o serie întreagă de aspecte ale autocamioanelor electrice trebuie clarificate, precum rutele destinate acestora, infrastructura de încărcare electrică, măsuri structurale și investiții pentru încărcarea în autobaze. Astfel, devine important pentru Mercedes-Bezn Trucks să fie alături de clienți nu doar în momentul achiziției unui camion electric, ci pe toată perioadă procesului de electrificare a flotei. De aceea, compania a inclus modelul eActros într-un ecosistem holistic, ce oferă servicii de consultanță pentru utilizarea eficientă a vehiculelor și optimizarea costului total de proprietate (TCO).

Rutele existente pot fi utilizate pentru a determina profilul de utilizare cel mai important autocamioanelor electrice pentru diferiți clienți și pentru a determina traseele care pot fi parcurse cu autocamioane electrice. De exemplu, pe baza rutelor existente, determinăm un profil de utilizare al camioanelor electrice care este cât mai realist și semnificativ posibil pentru fiecare client respectiv. Pe lângă electrificarea depozitului, eConsulting include și – în funcție de nevoile clientului – acoperirea tuturor subiectelor privind planificarea, aplicarea și implementarea legate de infrastructura de încărcare și conectarea la rețea.

MEq
By MEq November 2, 2022 10:50