MAN TGE duce la un nou nivel standardele de confort și siguranță
Story Highlights
- MAN Truck and Bus
- MAN TGE
- MAN TGE Next Level
- furgon MAN
Related Articles
MAN TGE va primi o actualizare extensivă funcțională și de interior pe modelul anului 2025. Astfel, „camionul printre furgonete” face cel mai mare salt tehnologic din istoria sa. Furgonul de la MAN Truck & Bus primește o arhitectură complet nouă a rețelei de bord. Noua generație de unități de control îndeplinește cerințele mai ridicate de securitate cibernetică și crește semnificativ siguranța activă și pasivă pentru șoferi și pentru ceilalți participanți la trafic cu noile sisteme de asistență pentru șoferi. Astfel, MAN TGE este mai bine protejat împotriva manipulării digitale și a modificărilor neautorizate ale software-ului vehiculului. Un alt avantaj este capacitatea de a efectua actualizări la distanță. Acest lucru elimină necesitatea vizitelor în service pentru actualizări de software și îmbunătățește continuu stabilitatea software-ului.
Combinarea noilor unități de control și a noilor senzori radar și camere a permis, de asemenea, îmbunătățirea semnificativă a sistemelor de siguranță și asistență pentru șoferi. De exemplu, Blind Spot Warning și Drive Off Warning sunt complet noi. Acestea sunt acum standard pe toate MAN TGE-urile peste 3,5 tone cu aprobare N2 și opționale pentru vehiculele cu aprobare N1. De asemenea, sistemele de asistență opționale, Cruise Assist, Cruise Assist Plus și Turn Assist, sunt aplicații noi. În plus, aproape toate sistemele au fost revizuite și funcțiile lor extinse.
Lista extinsă a sistemelor de asistență montate ca standard este demnă de remarcat. Fiecare MAN TGE Next Level vine cu Fatigue Detection, Traffic Sign Information, Intelligent Speed Assist, Emergency Brake Assist1, Parking Assist1, Active Lane Guard System, Cruise Control și Tyre Pressure Monitoring System. Acest lucru ridică siguranța activă a furgonetelor MAN la un nou nivel.
Airbag-ul pentru pasager și un sistem de înregistrare a accidentelor sunt noi în echiparea standard a MAN TGE cu aprobare N1. Acesta din urmă înregistrează și stochează parametrii și informațiile critice legate de coliziune puțin înainte, în timpul și imediat după o coliziune. Astfel, date importante sunt disponibile pentru investigațiile accidentelor și analizele performanței echipamentului de siguranță. Airbag-ul pentru pasagerul din față este încă disponibil ca opțiune pentru vehiculele cu aprobare N2.
MAN TGE Next Level vine și cu numeroase caracteristici noi de confort: un nou tablou de bord cu instrumentație digitală și un ecran tactil mare MAN Media Van pentru controlul funcțiilor vehiculului și al sistemului de infotainment. Electricele și electronicele vehiculului, revizuite extensiv și combinate cu noua locație a șoferului și cu sistemele de asistență noi și actualizate, ridică MAN TGE la un nou nivel, motiv pentru care i s-a dat porecla „Next Level”.
Sub capotă, MAN TGE este nou și pregătit pentru viitor cu modelul anului 2025. Cu toate acestea, aspectul său exterior distinctiv și dinamic rămâne practic neschimbat. Prin urmare, MAN Truck & Bus a creat un model subtil, dar atrăgător cu ediția TGE Next Level, care setează accente vizuale. Ediția este deja disponibilă pentru comandă. Constă în culoarea de lansare Pale Copper Metallic, capacul oglinzilor în negru lucios, o bandă decorativă în formă de bumerang pe bara din față în argintiu, un emblema „Next” în grila frontală și jante de 17″ din aliaj în argintiu sau opțional în negru.
În ceea ce privește propulsia, există o mică schimbare în portofoliu. Motorul diesel turbo de 2.0 litri și alegerea între transmisia manuală și cea automată cu 8 trepte rămân aceleași. Motorul anterior nivel entry de 75 kW (102 CP) nu va mai fi oferit din cauza cererii reduse din partea clienților. Sunt disponibile acum trei niveluri de putere ca standard: 103 kW (140 CP), 120 kW (163 CP) și 130 kW (177 CP).
Serviciul digital MAN ServiceCare este, de asemenea, disponibil cu MAN TGE Next Level pentru comunicare fluentă între operatorul vehiculului și atelier. MAN ServiceCare este un sistem digital de management al întreținerii și reparațiilor pentru operatorul vehiculului.
Habitaclu ultra-modern
Tabloul de bord al MAN TGE a fost complet reproiectat și acum include un ecran tactil independent în centrul său. Volanul ergonomic, folosit și pentru selectarea directă a noilor sisteme de asistență, a fost reproiectat. Noul grup de instrumente este complet digitalizat ca standard și oferă șoferului opțiuni extinse pentru personalizarea afișărilor și a informațiilor.
Punctul de atracție al noului habitaclu este noul sistem de infotainment MAN Media Van, care este centrul de control modern pentru controlul funcțiilor de infotainment și ale vehiculului. Sunt disponibile trei variante ale sistemului de infotainment: MAN Media Van standard cu ecran de 10,4 inci, MAN Media Van Navigation cu ecran de 10,4 inci (plus funcții opționale) și MAN Media Van Navigation Business cu ecran de 12,9 inci (plus funcții opționale).
Cu noua funcție Keyless Go, aprinderea este activată de la distanță în locul utilizării unei chei. Un buton suplimentar în habitaclu este folosit pentru a porni și opri motorul fără o cheie. O funcție comodă care economisește timp.
Sistemele de asistență – echipament standard
Sistemele complet noi de asistență pentru șofer Blind Spot Warning și Drive Off Warning sunt standard pentru TGE-urile cu aprobare N2 și sunt oferite ca opțiune pentru TGE-urile cu aprobare N1. Avertizarea pentru unghiul mort folosește senzori radar pentru a monitoriza zona unghiului mort alăturat vehiculului și reduce riscul de coliziune cu bicicliștii, în special în timpul virajelor. Poate fi extins opțional pentru a monitoriza ambele părți ale vehiculului.
Următoarele sisteme sunt noi în echiparea standard: Active Lane Guard System, Parking Assist, Fatigue Detection, Traffic Sign Information, Intelligent Speed Assist și Tyre Pressure Monitoring System. Există și funcțiile de control al croazierei și de limitare a vitezei. Și Emergency Brake Assist face parte din echipamentul standard.
Active Lane Guard System – ajută șoferul să mențină vehiculul în banda sa prin corectarea intervențiilor de direcție. În special, recunoașterea limitei benzii a fost îmbunătățită și acum funcționează și pe baza trotuarului și a marginii drumului. Traseul limitelor benzii este detectat de o cameră. În plus, sistemul avertizează șoferul prin vibrații ale volanului sau un semnal acustic dacă se trece accidental peste o limită de bandă.
Parking assist – folosește senzori pentru parcare de distanță, pentru a monitoriza zona din fața și din spatele vehiculului și sprijină șoferul la parcare prin afișarea distanței față de obstacolele statice atât în grupul de instrumente, cât și pe ecranul MAN Media Van. O caracteristică nouă este că frânarea de urgență este inițiată automat în caz de coliziune iminentă.
Fatigue Detection – indică șoferului atât vizual în grupul de instrumente, cât și pe ecranul MAN Media Van, precum și tactil, printr-o strângere scurtă a centurilor de siguranță, o pierdere de atenție pe termen scurt sau lung. Nivelul actual de somnolență și atenție distrasă și timpul petrecut de la ultima pauză sunt afișate, cu recomandări pentru pauze și oferte pentru găsirea unei zone de odihnă.
Traffic Sign Information – informează șoferul în grupul de instrumente și pe ecranul MAN Media Van despre semnele de circulație detectate de camere sau determinate din datele de navigație și rută. Dacă limita de viteză este depășită, șoferul este avertizat vizual și acustic.
Intelligent Speed Assist – determină limita de viteză din limitatorul de viteză activat, semnele de circulație înregistrate și datele predictive de rută și frânează automat până la limita de viteză. Aceasta accelerează automat până la viteza setată anterior în afișaj când limita de viteză este anulată. Dacă șoferul depășește manual limita de viteză, primește o avertizare vizuală și acustică.
Emergency Brake Assist – ajută la evitarea coliziunilor cu vehiculele din față. Sprijină șoferul cu frânare automată, avertizează vizual, tactil și acustic dacă distanța este prea scurtă și poate iniția frânarea de urgență automată, dacă este echipată cu transmisie automată.
Tyre Pressure Monitoring System – este acum posibil și cu anvelope duble. Acesta determină presiunea actuală a pneurilor folosind senzori în roți (nou: inclusiv roata de rezervă) și informează șoferul înainte și în timpul călătoriei, împreună cu o avertizare vizuală și acustică în cazul unei presiuni scăzute a pneurilor sau a unei scăderi rapide a presiunii.
Sisteme de asistență (echipament opțional)
Progresul tehnologic al noilor unități de control, senzori și camere instalate în vehicul permite introducerea de sisteme de asistență noi și îmbunătățite. Unul dintre principalele motive pentru aceasta este puterea de calcul crescută sub capotă. Cu sistemele de asistență, MAN TGE oferă o protecție și mai bună pentru ocupanții vehiculului și pentru ceilalți participanți la trafic și contribuie la creșterea siguranței rutiere.
Sistemele de asistență pentru șofer complet noi și opționale sunt Turning Assist și Cruise Assist Plus (inclusiv Emergency Assist). S-au făcut îmbunătățiri semnificative la Park Steering Assist, Rear View Camera cu linii de ghidaj dinamice, ACC Stop & Go și Emergency Assist.
Turning Assist – ajută la evitarea coliziunilor frontale cu vehiculele care vin din sens opus prin frânare automată în momentul virării în banda opusă.
Park Steering Assist – sprijină șoferul la parcare în locuri de parcare paralele și perpendiculare. Pentru aceasta, locul de parcare este detectat mai întâi de senzori și dimensiunea potrivită este afișată șoferului. În timpul procesului de parcare asistată, șoferul apasă pedalele de accelerație și de frână, asistentul de parcare preia direcția și inițiază automat frânarea de urgență dacă viteza este prea mare sau o coliziune este iminentă.
Rear View Camera – arată acum șoferului împrejurimile din spatele vehiculului pe ecranul MAN Media Van cu linii de ghidaj dinamice în loc de statice. Acest lucru îmbunătățește orientarea pentru șofer, deoarece liniile de ghidaj se adaptează continuu la ruta parcursă. Rezoluția mai mare a camerei a îmbunătățit, de asemenea, afișajul pe ecranul MAN Media Van și, astfel, vizibilitatea.
ACC Stop & Go – este un control semi-automatizat al proceselor de accelerare și frânare bazat pe viteza setată de șofer sau distanța față de vehiculul din față. După frânare până la oprire completă, sistemul se pornește semi-automat; după un mesaj, șoferul trebuie să confirme repornirea automată apăsând pedala de accelerație. ACC Stop & Go este disponibil doar ca parte a Cruise Assist sau Cruise Assist Plus.
Active Lane Guard System și Traffic Jam Assist – controlează și accelerarea și frânarea bazate pe viteza setată de șofer sau distanța față de vehiculul din față. De asemenea, corectează mișcările de direcție pentru a menține vehiculul în banda sa. După frânare până la oprire completă, sistemul pornește complet automat și menține automat vehiculul în centrul benzii. Active Lane Guard System și Traffic Jam Assist sunt disponibile numai împreună cu ACC Stop & Go în Cruise Assist.
Emergency Assist – monitorizează în mod continuu activitatea șoferului pe pedala de accelerație, direcția și frânele. În cazul în care nu există activitate din partea șoferului într-o situație excepțională – de exemplu, în caz de afectare a sănătății sau pierdere a capacității de a conduce – Emergency Assist poate prelua controlul vehiculului pentru a opri vehiculul și apoi pentru a-l asigura (activarea luminilor de avertizare a pericolului, efectuarea unui apel de urgență, deblocarea ușilor). Emergency Assist este disponibil numai împreună cu ACC Stop & Go în Cruise Assist Plus și, prin urmare, numai pentru vehiculele cu transmisie automată.
Cruise Assist – combină funcțiile ACC Stop & Go, Sistem activ de menținere a benzii și Asistență în ambuteiaje pentru a ajuta șoferul să mențină distanța, viteza și poziția pe banda de circulație. În acest sens, controlul semi-automatizat al proceselor de accelerare și frânare este combinat cu controlul lateral al mișcărilor de direcție pentru menținerea benzii.
Cruise Assist Plus – constă în funcțiile ACC Stop & Go, precum și Emergency Assist, Active Lane Guard System și Traffic Jam Assist. Este disponibil numai pentru vehiculele cu transmisie automată.
Lane Change Assist – sprijină șoferul în momentul schimbării benzii prin monitorizarea activă a zonei din jur – acum cu o rază de detecție semnificativ mai mare datorită senzorilor noi. În plus, avertizarea integrată oferă acum un suport și mai bun împotriva traficului transversal din spate când se face manevra de mers înapoi dintr-o ieșire sau loc de parcare și inițiază automat frânarea de urgență în caz de coliziune iminentă. În ambele cazuri, coliziunile cu alte vehicule pot fi evitate eficient. Lane Change Assist este disponibil numai pentru vehiculele de transport de marfă.