Încărcătoarele frontale Liebherr XPower vor fi dotate standard cu transmisie power-split
Related Articles
Liebherr va folosi în dotarea standard pe toată gama de încărcătoare frontale pe pneuri XPower cutia de viteze hidrostatică mecanică cu funcţie power-split, despre care se spune că ajută maşinile să aibă un plus de eficiență a consumului de combustibil de până la 30%. Încărcătoarele cu transmisie power-split vor fi lansate în aprilie, la Bauma 2016.
Lanţul cinematic cu divizor de putere de pe modelele L 550 până la L 586 combină o unitate hidrostatică și o unitate mecanică şi foloseşte o transmisie continuă şi variabilă pentru a ajusta automat între cele două tipuri de acţionare, în funcţie de aplicaţie. Transmisia hidrostatică, de exemplu, excelează la cicluri scurte de încărcare în grămadă (încărcare și schimbarea vitezelor), în timp ce transmisia mecanică strălucește în deplasarea pe distanțe lungi și în pantă (accelerare și condus).
„Credem că transmisia cu funcţie power-split (cu divizor de putere) este viitorul, deoarece are avantajul ambelor tipuri de transmisie” – a afirmat un oficial Liebherr.
Un alt plus al acestui tip de transmisie este mai puţin stres la interior, ceea ce creşte durata de viaţă a componentelor. Leibherr subliniază faptul că power-split va fi în echiparea standard, fără costuri suplimentare. În plus, fiecare model XPower va folosi punţi utilizate înainte pe mașinile dintr-o clasă superioară (de exemplu, noul L 556 XPower va avea axe de la fostul L 566).
Până în prezent, Liebherr spune că a folosit prototipurile de încărcătoare XPower în peste 65.000 de ore, testându-le în diverse şantiere ale clienților săi, inclusiv în cariere, companii de prelucrare a lemnului sau de reciclare.
Transmisia cu divizor de putere gestionează interacţiunea dintre cele două tipuri de transmisie. Este reglabilă şi adaptează continuu raportul de transmisie dintre cele două tipuri de transmisie, cuplarea fiind practic neobservabilă şi fără întreruperi ale puterii de tracţiune. În acest fel, puterea încărcătorului pe roţi se adaptează la cerinţele specifice ale sarcinii respective. Pornirea şi încărcarea se realizează în regimul hidrostatic, iar deplasarea la viteze mai mari se efectuează în regimul mecanic. Împreună, cele două transmisii transferă întotdeauna 100% puterea motorului diesel, schimbându-se doar raportul de transmisie dintre cele două.
Cu conceptele sale inovatoare şi eficiente de transmisie, Liebherr a atins un nivel ridicat de randament în toate sectoarele în care sunt folosite încărcătoare pe roţi. Sistemul Liebherr-Power-Efficiency (LPE, Randament Energetic Liebherr), care şi-a demonstrat eficienţa, joacă un rol cheie în acest sens. În faza de testare şi dezvoltare, care s-a întins pe mai mulţi ani, Liebherr a depus eforturi continue pentru a perfecta adaptarea tuturor componentelor trenului de rulare. Rezultatul constă în faptul că încărcătoarele pe roţi XPower au un consum de combustibil mai scăzut cu până la 30 la sută, permiţând operatorilor să îşi reducă cheltuielile de exploatare.