Hamm inovează la nivelul propulsiei cilindrilor compactori, folosind un concept hibrid
Related Articles
Hamm inovează din nou, propunând conceptul hibrid de propulsie pentru cilindrii compactori tandem din clasa de 9 t. Noul concept a fost dezvoltat pentru a reduce consumul de combustibil, costurile și eforturile de întreținere – avantaje pe care orice firmă de construcții caută să le exploateze. Sistemul – o abordare complet nouă – combină un motor tradițional cu combustie internă cu un acumulator hidraulic. Motorul cu combustie internă acoperă sarcina de bază în timp ce acumulatorul hidraulic corespunde sarcinilor de vârf. Hamm a utilizat inițial sistemul de propulsie hibrid pe cilindrul compactor tandem HD+ 90i PH.
Soluțiile hibride combină două tehnologii: în sectorul auto, combinațiile dintre un motor cu combustie internă și o unitate electrică sunt foarte comune, însă încercările similare cu motoare electrice pe cilindri compactori s-au dovedit neconvingătoare. Prin urmare, Hamm a abordat această problemă dintr-o altă perspectivă – a combinat un motor cu combustie internă cu un sistem hidraulic, devenind primul producător din domeniu care a dezvoltat o soluție tehnică potrivită pentru producția de serie.
Hibrid, în clasa de 9 t
Pentru primele modele cu acționare hibridă, Hamm a ales popularul cilindru tandem HD+ 90i din clasa de greutate operațională medie. O examinare detaliată a sarcinii reale a motorului în timpul compactării le-a arătat inginerilor Hamm că sarcinile de vârf erau necesare doar ocazional și, chiar și atunci, doar pentru câteva secunde: mai exact, atunci când cilindrul pornește sau când este activată funcția de vibrație/oscilație. Pe noul utilaj cu acționare hibridă, aceste sarcini de vârf scurte sunt preluate de un sistem hidraulic, ceea ce permite echiparea mașinii cu un motor diesel mai mic pentru aceeași performanță. De asemenea, sarcina motorului diesel este redusă, ventilatoarele radiatorului fiind acționate electric pentru o eficiență optimă.
Putere hidraulică stocată
Sistemul hidraulic funcționează mai degrabă ca o stație de alimentare cu pompă: atunci când cererea de putere scade sub sarcina maximă a motorului cu combustie internă, o pompă umple rezervorul hidraulic. Dacă este necesară o putere mare – precum pornirea sistemului de vibrații –, sistemul hidraulic funcționează ca o comandă auxiliară, capabilă să furnizeze o sarcină maximă pe termen scurt de până la 20 kW. După aceasta, ciclul se reia odată cu reumplerea acumulatorului. Principiul funcționează perfect, deoarece, pentru aplicații normale, sarcina maximă este întotdeauna necesară doar pentru câteva secunde. După, există suficient timp pentru a reumple acumulatorul.
Mai silențios, mai economic și mai ușor de întreținut
Printre avantaje se poate menționa, de exemplu, faptul că cilindrul tandem de 9 t poate fi propulsat de un motor de 55,4 kW în locul unuia de 85 kW – păstrându-și aceeași putere de compactare. De asemenea, motorul mai mic nu necesită un convertizor catalitic SCR, AdBlue sau un filtru de particule pentru a se încadra în standardele de emisii Stage IIIB/Tier 4. Acest lucru are ca rezultat avantaje în ceea ce privește manevrarea și întreținerea. În plus, sistemul de propulsie este mult mai silențios. Nu în ultimul rând, această configuratie hibridă în combinație cu sistemul de acționare electric al ventilatorului și cu cel de pornire-oprire duc la economii ale consumului de combustibil de până la 20% – ceea ce reduce substanțial și emisiile de CO2.
Sistemul hibrid a fost testat pe anumite piețe încă din 2016 și este disponibil ca echipare standard din 2017 pe modelele VV (cu două bandaje vibratoare), VO (cu bandaje cu vibrații și oscilații), precum și pe compactoarele combi (VT).