Gremo readuce în prim-plan clasa forwarderelor de mici dimensiuni, odată cu 750F
Related Articles
Au fost vremuri în care forwarderele puteau încărca o sarcină utilă echivalentă cu masa utilajului în sine. Vremuri ale forwarderelor de mici dimensiuni. Anul trecut, la Elmia Wood, în Suedia, producătorul scandinav Gremo a prezentat un concept de forwarder care aduce aminte de acele vremurile – un utilaj de 11 t cu o capacitate de 8,5 t.
În prezent, modelul 750F este în oferta producătorului, având ca bază de pornire forwarderul mai mare 1050, cu o masă de 12,5 t. Utilajul are o lățime de doar 2,4 m, astfel încât să poată fi condus inclusiv pe porțiuni scurte de drumuri (nu doar în paduri și pe trasee forestiere).
Producătorul a analizat fiecare componentă a mașinii și, acolo unde a fost posibil, a propus versiuni mai ușoare, rezultând astfel un utilaj mai ușor cu circa două tone. Cu toate acestea, este ”un utilaj forestier full-size, ce include tot ceea ce contează în termeni de confort, siguranță și funcții”, spunea CEO-ul companiei, Martin Bredenfeldt. Dar este ”full size” și în ceea ce privește performanța, având un motor Cummins de 4,5 litri și 120 kW (165 hp) putere, transmisie hidrostatică și o macara Cranab FC53 cu o deschidere de 6,5 m. Rezultatul este un forwarder agil cu o presiune redusă la sol. Pe lângă acestea mai pot fi amintite: ventilator hidraulic reversibil, controlat de sistemul GreControl; frâne cu discuri umede pe diferențialele față/spate; controlul transmisiei via GreControl; unghi de direcție +/- 44 grade.
Tot la Elmia Wood, Gremo a lansat și un nou tip de boghiu activ, controlat hidraulic, ce pune o presiune mai mare pe roțile față, la urcarea pantelor, crescând accesibilitatea mașinii. În contrast, în terenuri umede sau moi, presiunea de pe roțile față este redusă, astfel încât boghiul să ”plutească”. Acest tip de boghiu este o opțiune disponibilă pentru toate modelele. Este destinat în principal țărilor cu terenuri abrupte, dar este potrivit și pe terenuri cu o capacitate portantă redusă.