Daimler Truck la IAA Transportation 2024
Story Highlights
- Daimler Truck
- IAA Transportation 2024
- camion electric Mercedes-Benz eActros 600
- FUSO
- FUSO Next Generation eCanter
- camion Mercedes-Benz GenH2
Related Articles
Daimler Truck, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule comerciale din lume, și-a prezentat planul pentru transportul durabil, înaintea evenimentului IAA Transportation 2024 de la Hanovra. Accentul a fost pus pe subiectele decarbonizării și digitalizării.
Daimler Truck va prezenta la târg camionul electric Mercedes-Benz eActros 600 ca punct central de interes. Cu noul său e-flagship, producătorul intenționează să decarbonizeze transportul pe distanțe lungi, care este responsabil pentru două treimi și, astfel, pentru cea mai mare parte a emisiilor de CO2 în traficul de camioane. Capacitatea ridicată a bateriei de peste 600 kWh și o nouă punte de tracțiune electrică deosebit de eficientă, dezvoltată in-house, permit modelului eActros 600 să atingă o autonomie de 500 km, fără încărcare intermediară. Această autonomie este obținută în condiții foarte realiste ce reflectă utilizarea standard cu o masă totală utilă de 40 t; însă poate fi depășită în funcție de stilul de conducere și de traseul implicat. eActros 600 va putea rula mult mai mult de 1.000 km/zi. Acest lucru este posibil prin încărcarea intermediară în timpul pauzelor prevăzute de lege pentru șoferi – chiar și fără încărcarea megawatt – cu condiția ca instalațiile de încărcare să fie disponibile.
Începerea producției de serie a lui eActros 600
Daimler Truck sărbătorește începerea producției de serie a modelului eActros 600 la sfârșitul lunii noiembrie a acestui an, la uzina Mercedes-Benz Wörth. Primele eActros 600 destinate clienților urmează să fie produse și înmatriculate înainte de sfârșitul anului 2024. De asemenea, uzinele Daimler Truck din Mannheim, Kassel și Gaggenau joacă un rol important în acest context. Acestea furnizează componentele necesare pentru acționarea electrică pe baterii a lui eActros 600, cum ar fi puntea electrică, componentele transmisiei și cutia frontală, care combină numeroase elemente de înaltă și de joasă tensiune și este amplasată în fostul spațiu de instalare al motorului cu combustie.
Pentru a face mobilitatea electrică simplă și profitabilă pentru clienții săi dincolo de achiziționarea de camioane electrice, Daimler Truck lansează noul brand TruckCharge în Europa odată cu începerea IAA. Acest nume reunește ofertele companiei referitoare la infrastructura electrică și la încărcarea camioanelor electrice, și anume consultanță și infrastructură, precum și operarea depourilor electrificate pentru companiile de transport și companiile industriale.
Alte puncte de interes
Alte atracții IAA de la Daimler Truck includ FUSO Next Generation eCanter ca autovehicul complet electric de colectare a deșeurilor, Mercedes-Benz GenH2 Truck cu pile de combustie alimentate cu hidrogen, premiera la târg a noului Mercedes-Benz Actros L cu aerodinamică îmbunătățită, premiera mondială a noului autobuz urban Mercedes-Benz eCitaro K electric pe baterii cu un ampatament mai scurt și premiera publică a noului Mercedes-Benz Tourismo Safety Coach.
Un alt punct central al evenimentului Daimler Truck Media Night a fost saltul cuantic anticipat al digitalizării – cuvânt cheie: „autovehicule definite de software” – care va fi următoarea revoluție tehnologică pentru producător.
Perspective privind autovehiculele definite de software
Pe lângă decarbonizarea transportului, Daimler Truck intenționează să își asume un rol de lider în transformarea digitală și își îndreaptă privirile mai departe în viitor către autovehicule comerciale definite de software. Cea mai recentă generație de camioane, cum ar fi eActros 600 și Actros L, este deja echipată cu o arhitectură mecatronică îmbunătățită în mod evolutiv. Aceasta permite o procesare a datelor de până la 20 de ori mai rapidă decât înainte. În plus față de funcțiile îmbunătățite ale celor mai recente sisteme de siguranță, cum ar fi Active Brake Assist 6 sau Active Sideguard Assist 2, aceasta permite îmbunătățirea confortului și a conectivității șoferului.
Printre acestea se numără Multimedia Cockpit Interactive 2 sau funcția Connected Traffic Warnings, care poate detecta avertismentele de pericol și le poate transmite autovehiculelor din imediata vecinătate. În viitor, va fi posibil să se activeze multe dintre aceste funcții „over-the-air” chiar în camion, fără vizitarea service-ului. Pentru a valorifica pe deplin puterea software-ului și a realiza un posibil salt cuantic, va fi necesar să se reducă numărul de unități de control descentralizate cu diferitele lor sisteme de operare și să se redefinească în întregime arhitectura mecatronică.
Se preconizează că autovehiculele definite prin software cu aplicații personalizate atât de Daimler Truck, cât și de clienți și furnizori terți, vor depăși cu mult funcționalitățile actuale ale camioanelor și autobuzelor – în special în ceea ce privește siguranța, confortul și eficiența.
În plus, camionul viitorului ar putea prelua sarcini administrative și de documentare (prin transmiterea automată a documentelor de transport și de livrare în format digital sau prin rezervarea unui loc de parcare cu stație de încărcare). Camionul definit prin software ar putea deveni un partener de afaceri activ pentru companiile de logistică, deoarece puterea de calcul de înaltă performanță face posibilă analizarea în timp real a unor cantități mari de date – precum topografia, traficul sau prețurile curente la electricitate și hidrogen de-a lungul unui traseu – și optimizarea lor „over-the-air” în autovehicul în mod continuu.
Se anticipează că parteneriatul comun planificat între Daimler Truck și Volvo Group va constitui baza pentru această viziune. Obiectivul este de a dezvolta în comun o platformă standardizată de autovehicule definite de software, ca standard industrial pentru autovehiculele comerciale. În plus, parteneriatul comun trebuie să dezvolte sistemul de operare și platforma de programare pe baza cărora Daimler Truck și Volvo Group vor putea să își dezvolte propriile aplicații diferențiate pentru clienți.
FUSO Next Generation eCanter: Gama de variante complet electrice
Autovehiculul complet electric Next Generation eCanter de la FUSO va fi prezentat în diferite variante de carosare la IAA din Hanovra. Ca autovehicul de colectare a deșeurilor cu o masă totală autorizată de 8,55 t, Next Generation eCanter are o caroserie de la KAOUSSIS cu un dispozitiv automat de ridicare și scuturare a containerelor, un sistem integrat de clătire a containerelor și un tambur cu o capacitate de 4 m3. Tamburul rotativ compactează deșeurile la până la trei sferturi din volumul lor inițial.
Cu un ampatament de numai 3.400 mm, autocamionul ușor neutru din punctul de vedere al emisiilor de CO2 este deosebit de agil și ușor de manevrat – ideal pentru aplicații în interiorul orașelor. FUSO va mai expune la IAA un alt eCanter Next Generation de 8,55 t și cu un ampatament de 4.450 mm, cu caroserie box și cele mai recente funcții de siguranță și confort. Printre acestea se numără Active Brake Assist 6, Blind Spot Information System (BSIS), Intelligent Speed Assistant și Attention Assist ca dotări standard.
Tehnologii de propulsie pe bază de hidrogen pentru camioane electrice cu baterii
Alături de camioanele pur electrice cu baterii, tehnologiile de propulsie pe bază de hidrogen pot fi, conform Daimler Truck, o soluție potrivită pentru decarbonizarea aplicațiilor foarte flexibile și deosebit de solicitante din transportul greu pe distanțe lungi. La IAA Transportation 2024 este prezentat un autovehicul „record” odată cu camionul Mercedes-Benz GenH2. Demonstrând caracterul practic al utilizării hidrogenului lichid în transportul rutier de marfă, prototipul Mercedes-Benz GenH2 Truck al companiei a parcurs anul trecut 1.047 km prin Germania cu un plin de hidrogen lichid în condiții reale.
După o fază de testare riguroasă pe pista de testare și pe drumurile publice, camioanele Mercedes-Benz GenH2 au ajuns acum într-un stadiu avansat de dezvoltare pentru a fi utilizate în diverse aplicații zilnice în flotele primilor clienți. Daimler Truck a început recent testele inițiale a cinci camioane Mercedes-Benz GenH2 cu Air Products, Amazon, Holcim, INEOS și Wiedmann & Winz. Acești clienți au posibilitatea de a dobândi experiență practică cu camioanele fuel cell (cu pile de combustie) pe parcursul unei faze de testare de aproximativ un an.
Actros L cu design futurist și motoare economice
Cu noul Actros L, care își va sărbători premiera expozițională la IAA Transportation, Mercedes-Benz Trucks rămâne unul dintre stimulatorii din industrie și pentru camioanele cu propulsie convențională. Actros L se caracterizează printr-un design futurist al autovehiculului, o aerodinamică optimizată, numeroase funcții de confort, motoare economice, un nivel ridicat al dinamicii de manevrare și sisteme de asistență de ultimă generație. Secțiunea frontală mai lungă și alte măsuri aerodinamice conduc la economii suplimentare de combustibil de până la 3%.
Trenul de rulare optimizat disponibil acum pentru unele modele, format din transmisia G291-12 și puntea spate RAR 2.278d, asigură nu numai o experiență de conducere vizibil îmbunătățită, în special la accelerarea în rampe, și o viteză de manevră mai mică, ci și o rulare mai silențioasă și mai plăcută datorită vitezei de revoluție reduse la 80 km/h. Aceasta contribuie la reducerea și mai mare a consumului de combustibil.
Despre eActros 600
eActros 600 are trei pachete de baterii, fiecare fiind de 207 kWh . Acestea oferă o capacitate totală instalată de 621 kWh. Bateriile se bazează pe tehnologia celulelor litiu-fier-fosfat (LFP) și sunt caracterizate de o durată lungă de viață. Inginerii de dezvoltare de la Mercedes-Benz Trucks au proiectat eActros 600 pentru a îndeplini aceleași cerințe privind durabilitatea autovehiculului și a componentelor ca și un Actros convențional comparabil pentru transporturi grele pe distanțe lungi. Asta înseamnă până la 1,2 milioane de kilometri în 10 ani de funcționare. După această perioadă de utilizare, starea de sănătate a bateriei ar trebui să fie în continuare de peste 80%. Spre deosebire de alte tehnologii de celule de baterie, mai mult de 95% din capacitatea instalată poate fi utilizată prin tehnologia LFP. Acest lucru face posibilă o autonomie mai mare cu aceeași capacitate instalată a bateriei. Autovehiculul este proiectat tehnic pentru o masă brută combinată de până la 44 t. Cu o semiremorcă standard, eActros 600 are o sarcină utilă de aproximativ 22 t în UE. În unele cazuri, legislația națională poate permite o sarcină utilă mai mare.