DAF dă start viitorului cu noile generaţii de camioane XF, XG şi XG+
Related Articles
DAF prezintă o nouă generaţie de camioane pentru distanţe mari, stabilind noul nivel de excelenţă. Profitând de noile reglementări europene privind masele şi dimensiunile, cu scopul de a progresa în domeniul reducerii emisiilor (CO2), noile camioane XF, XG şi XG+ reprezintă o platformă de vehicule complet nouă, proiectată pentru viitor.
Noua generaţie XF
Acum, DAF lansează noua generaţie XF. Aceasta dispune de un design complet nou al cabinei, alungit cu 160 mm în partea din faţă, pentru aerodinamică de top, cea mai mare eficienţă energetică şi cele mai reduse emisii de CO2 Noua generaţie XF are o poziţie a cabinei cu 75 mm mai joasă faţă de modelul anterior.
Noua generaţie XG şi XG+
Pe lângă XF, DAF lansează XG şi XG+, creând un nou segment de piaţă superior, care profită la maximum de noile reglementări privind masele şi dimensiunile. Pe lângă partea din faţă alungită cu 160 mm, ambele modele, vârf de gamă, au o lungime de cel puţin de 330 mm în plus în spatele cabinei, pentru un spaţiu inegalabil pentru a munci, trăi şi dormi. Poziţia cabinei modelelor XG şi XG+ este cu 125 mm mai sus decât cea a noii generaţii XF.
Design modern şi atractiv
Noua generaţie XF, XG şi XG+ include un design exterior distinct, rafinat. Partea din faţă reprezintă o combinaţie între designul atrăgător şi o caroserie ce respectă reglementările. Toate camioanele din noua generaţie XF, XG şi XG+ dispun de o grilă elegantă, cu accente cromate. O caracteristică importantă de design sunt farurile cu LED-uri elegante, cu lumini de zi specifice şi lumini de viraj integrate. La aspectul extraordinar al camionului contribuie şi proiectoarele Skylight cu LED-uri (standard pentru XG şi XG+).
DAF a depus eforturi imense pentru a obţine cea mai bună aerodinamică posibilă a vehiculelor. Parbrizul curbat, panourile de colţ eliptice, învelitorile moderne ale montanţilor A, placa inferioară cu deflector de aer integrat şi designul unic al deflectoarelor de pe cadrul roţilor contribuie la aerodinamica superioară, la fel cum fac şi camerele opţionale care înlocuiesc oglinzile.
Grupuri motopropulsoare noi şi eficiente
Combustia motoarelor PACCAR MX-11 de 10,8 litri şi PACCAR MX-13 de 12,9 litri a fost optimizată prin folosirea injectoarelor noi, a unei noi chiulase şi a unui nou bloc care permit presiuni mai mari ale cilindrilor, precum şi a unui nou design pentru pistoane şi cămăşi. O nouă generaţie de turbocompresoare eficiente se foloseşte pentru gestionarea optimă a aerului, iar noile compresoare de aer, pompe de ulei şi alternatoare asigură reducerea la minimum a pierderilor parazite. Sistemul de tratare ulterioară a gazelor de evacuare a fost regândit pentru a obţine cea mai scurtă rută de la ieşirea motorului la intrarea EAS, pentru o pierdere minimă a temperaturii gazelor de eşapament şi o eficienţă maximă.
Modelele DAF XF, XG şi XG+ sunt echipate standard cu o cutie de viteze automată TraXon, cu noi tehnologii, precum selectarea automată a treptei de pornire de pe loc, funcţii predictive îmbunătăţite şi, opţional, urge-to-move (impuls la plecarea de pe loc). Pentru eficienţa maximă a transmisiei, se folosesc punţi spate cu niveluri scăzute de ulei şi noi rulmenţi pentru pinioane. O nouă generaţie de etrieri de frână duce la pierderi fricţionale mai mici şi o greutate mai redusă.
Cel mai mare câştig de eficienţă a combustibilului
Greutăţile reduse ale vehiculelor (masa proprie a capului tractor 4×2 din noua generaţie XF în cea mai reprezentativă configuratie are doar 6.912 kilograme) şi sistemele îmbunătăţite de asistenţă pentru şofer (Controlul predictiv al vitezei de croazieră 3 cu funcţionalităţi EcoRoll extinse şi Controlul preliminar al vitezei la coborâre) aduc câştigul total de eficienţă la un plus de 10%.
Înaltă performanţă
Motoarele PACCAR MX-11 şi MX-13 oferă performanţă excelentă, graţie creşterilor de cuplu de 50-100 Nm în treapta maximă cu priză directă. Versiunea de 390 kW/530 cp oferă acum 2.550 Nm în fiecare treaptă inferioară şi 2.700 Nm în treapta maximă. Turbocompresorul HE400 din noua generaţie îmbunătăţeşte gestionarea aerului, consolidând suplimentar performanţele impresionante de reducere a turaţiei DAF, cu cuplul maxim disponibil acum la 900 rpm, chiar şi pentru motorul PACCAR MX-13 de 390 kW/530 cp. În plus, frâna de motor oferă un cuplu cu 20% mai bun la turaţii mai mici.
Actualizări imediate
Odată cu lansarea noii generaţii XF, XG şi XG+, DAF aduce actualizări imediate pentru motor şi sistemele de tratare suplimentară, ECU, Central Security Gateway (CSG – gateway de securitate central) şi DAF Connect. Timpul de funcţionare este susţinut şi de intervalele de service de până la 200.000 km.
Sistem de vedere direct DAF
O nouă caracteristică opţională este Sistemul digital de vizibilitate DAF, care înlocuieşte oglinzile principale şi panoramice. Camerele îmbunătăţesc vederea directă, sporind performanţa aerodinamică şi contribuind la cea mai mare eficienţă a combustibilului.
DAF Corner View este o opţiune pentru a înlocui oglinzile pentru vedere frontală şi la bordură, care depăşeşte mult câmpul vizual al acestor oglinzi convenţionale. Afişajul DAF Corner View este montat pe montantul A al copilotului, exact unde v-aţi aştepta.
Iluminare LED completă
Pentru vizibilitate optimă, DAF a fost primul producător de camioane care a folosit farurile cu LED-uri, în 2013. Cu noua generaţie XF, XG şi XG+ s-a stabilit nivelul următor: iluminare cu LED-uri completă pentru fiecare model: lumini de zi, fază scurtă, fază lungă, lumini pentru virare şi manevre, proiectoare Skylight, semnalizatoare laterale şi proiectoare de ceaţă opţionale.
Siguranţă pasivă
Noul design al caroseriilor brute este uşor, dar extrem de robust. Are cutii de impact care absorb energia pe peretele ignifug şi zone de impact posterioare, complet integrate în spatele cabinei, pentru a vă proteja de încărcăturile în mişcare. Noua generaţie DAF XF, XG şi XG+ include sistemul brevetat de deplasare laterală programată a cabinei (ProCaDis) de la DAF, care permite o deplasare laterală controlată de 400 mm pe şasiu în timpul unui accident, pentru a absorbi energia şi a împiedica detaşarea cabinei.
Funcţii inteligente pentru siguranţă activă
Modelele XF, XG şi XG+ oferă o gamă completă de dispozitive de siguranţă activă. Acestea includ Asistenţa la frânare, Sistemul de avertizare la părăsirea benzii de trafic şi Lămpile de stop frână de urgenţă. Cea mai recentă versiune a Sistemului avansat de frânare de urgenţă (AEBS-3) poate asigura chiar şi o frânare de urgenţă complet autonomă în vederea asistării la evitarea coliziunii cu vehicule staţionare sau aflate în mişcare, până la o viteză de 80 km/h. Sistemul de asistare City Turn detectează alţi participanţi la trafic sau obiecte de pe partea copilotului.
Cea mai uşoară utilizare din clasa lor
În ceea ce priveşte siguranţa, filosofia DAF a fost întotdeauna „mâinile pe volan, ochii la drum”. Toate funcţiile legate de condus sunt acţionate de pe volan şi levierele coloanei de direcţie, la fel şi meniul Ecranului digital, cutia de viteze automată TraXon şi funcţionalităţile audio sau telefonice. Funcţiile de condus secundare sunt acţionate folosind comutatoare fizice, poziţionate logic pe panoul de bord şi uşor de utilizat. Panoul de bord dispune de ecran central atrăgător de 12″ pentru toate informaţiile legate de vehicul şi un ecran tactil opţional de 10” pentru sistemul de navigaţie şi infotainment DAF.
Noua generaţie DAF duce mai departe renumele DAF consacrat ca furnizor al celor mai bune cuşete din industria camioanelor. Lungimea este de 2.220 mm pentru toate versiunile, cu o lăţime impresionantă de 800 mm pe toată lungimea la modelele XG şi XG+. Opţional, este disponibil un pat DAF Relax mecanic sau reglabil electric, pentru susţinerea optimă a capului, spatelui şi picioarelor.
Performanţe de condus excelente
Datorită cabinei mai lungi cu 160 mm în partea din faţă, a fost necesar un nou design de şasiu. Traversele nou proiectate şi consolidate şi noul scut faţă din aluminiu creează o rigiditate excepţională la torsiune şi o greutate redusă (-/- 38 kilograme), ce contribuie la confortul şoferului. Un rol important îl au şi suspensia nouă pentru cabină, cu design nou de amortizor, şi suporţii de impact integraţi. Suspensia punţii spate a fost reproiectată pentru a include o nouă geometrie şi o nouă poziţie a şeii de cuplare, pentru un ampatament extins (4.000 mm) la modelele XG şi XG+, oferind conducere şi manevrare superioară. Iar nivelurile extrem de reduse de zgomot, vibraţii şi rigiditate interioare ale noii generaţii contribuie semnificativ la confortul său unic.
Gata pentru viitor
Nevoia de a reduce emisiile de CO2 din cauza schimbărilor climatice, de îmbunătăţire a calităţii aerului din zonele urbane şi de îmbunătăţire a siguranţei în trafic este crescânda. Noua generaţie XF, XG şi XG+ este răspunsul DAF; reprezintă o platformă de vehicule complet nouă şi extrem de eficientă energetic, complet pregătită pentru viitoarele surse de energie, precum bateriile şi hidrogenul, dar şi pentru viitoarele grupuri motopropulsoare, inclusiv motoarele electrice, modelele hibride de tip plug-in, celulele de combustibil şi motoarele cu combustie pe bază de hidrogen. Motoarele diesel de ultimă generaţie ale vehiculelor sunt ecologice, eficiente şi pregătite pentru cele mai noi generaţii de biocombustibili (inclusiv gaz lichid şi HVO), precum şi pentru e-combustibilii regenerabili care vor continua reducerea carbonului generat de transportul rutier.