Cummins ne întâmpină la Buma cu motoare Stage V
Related Articles
Cummins îşi va prezenta la Bauma următoarea generaţie de motoare „ultra-clean”. Acestea sunt concepute pentru a respecta normele de emisii EU Stage V ce vor intra în aplicare din 2019 pentru utilajele destinate sectoarelor de construcţii, de manipulare a materialelor şi miniere/de carieră.
Într-o gamă de puteri ce variază de la 55 la 300 kW, aceste motoare vor merge chiar dincolo de reglementările Stage V ce presupun emisii aproape de zero, aducând un plus de putere şi de cuplu de până la 10%. Îmbunătățirile performanțelor motoarelor Stage V sunt realizate printr-o abordare inovativă a sistemelor de ardere, de flux al aerului și de injecție, permițând Cummins exploatarea întregului potențial al motoarelor QSF3.8 și QSB4.5 (cu 4 cilindri), dar şi QSB6.7 și QSL9 (6 cilindri), fără a fi nevoie să le crească cilindreea.
„Cummins va profita de această ocazie oferită de introducerea normeli Stage V în 2019 pentru a redefini performanțele motoarelor din perspectiva unor caracteristici importante pentru clienţii noştri, cu o instalare mai uşoară, servisare simplificată şi asigurarea rapidă a puterii. În acest proces, vom ridica mai sus ştacheta performanțelor motorului în industrie”, a spus Hugh Foden, director executiv al diviziei off-highway a Cummins.
Motoarele Stage V vor fi furnizate ca un sistem integrat cu modul unic (Single Module) de post-tratare, recent dezvoltat de Cummins Emission Solutions, ca răspuns la nevoile de limitare a spaţiului de instalare pe utilaje. Potrivit Cummins, Single Module va asigura o reducere de până la 50% a mărimii spaţiului de instalare și de 30% a greutății, comparativ cu sistemele actuale de post-tratare Stage IV/Tier 4 F. „Împachetarea” eficientă a modulului unic este realizată odată cu performanțele ultra-curate ce asigură eliminarea a 99% din emisiile de pulberi fine (PM), precum și reducerea la niveluri scăzute a oxizilor de azot (NOx).
Cele două motoare grele QSG12 (ce propulsează utilaje până în 382 kW) şi QSX15 (cu o putere maximă de 503 kW) sunt gata pentru reglementările Stage V prin păstrarea filtrului de particule diesel DPF şi a sistemului de post-tratare SCR folosite pentru Stage IV/Tier 4F.
Creșterea semnificativă a vârfului de putere şi a cuplului maxim atinse pentru Stage IV/Tier 4 F de către motoarele QSG12 și QSX15 duce mai departe motoarele certificate Stage V, fără necesitatea modificării arhitecturii motorului existent.