Confortul operatorului, prioritar în designul noilor excavatoare JCB
Related Articles
JCB a dezvoltat noile excavatoare pe șenile 220X – primele modele din următoarea generație de utilaje JCB pentru piața mondială a construcțiilor. Pe durata unei perioade de dezvoltare de patru ani, JCB a derulat un program de testare intensă a componentelor și produselor, pentru a atinge niveluri sporite de calitate și fiabilitate pentru clienți.
“Odată cu noua generație 220X, JCB a trecut la un nivel complet nou de dezvoltare a produselor și componentelor utilajelor, ceea ce va aduce beneficii tuturor clienților noștri de excavatoare din domeniu. Fiecare detaliu al acestor excavatoare a fost examinat și perfecționat, pentru a asigura durabilitate maximă și fiabilitate în exploatare. Mai mult decât atât, l-am făcut mai accesibil pentru operator și pentru tehnicianul de service, reducând timpii de nefuncționare pentru client și crescând rentabilitatea. Modelul 220X anunță sosirea unei noi generații de excavatoare JCB, care va asigura servicii de încredere în întreaga lume pentru mulți ani”, a afirmat Tim Burnhope, Chief Innovation and Growth Officer la JCB.
JCB s-a concentrat atent pe mediul de operare, iar cabina este o structură complet nouă, care va fi utilizată în toată gama Seriei X. Este cu 100 mm mai lungă și are o lățime de 1 m, ceea ce o face cu 15% mai mare decât cea a modelelor anterioare. Cabina încorporează cadrul ROPS în structura sa și are geamuri drepte. Modelul 220X are un nivel de zgomot foarte scăzut de doar 68 dB(A) în cabina operatorului, în scădere de la 73 dB(A) la generația anterioară.
Atenția la detalii se observă și la interior, cu toate comenzile proiectate ergonomic pentru a fi 100% orientate spre operator. În partea dreaptă a operatorului se află o consolă de comandă complet nouă ce grupează toate comutatoarele și comenzile într-o singură unitate atașata scaunului. Tot în dreapta, monitorul de 7″ a fost prevăzut cu meniuri și funcționalități intuitive, fiind accesat printr-un controller rotativ în stil auto.
Noile excavatoare din clasa de 20 t vin cu un nou aspect robust, practic, care va fi regăsit în toată gama. Proiectate și construite pentru a lucra eficient și profitabil, durabile și fiabile, excavatoarele au o structură superioară de 2,7 m lățime, cu 200 mm mai lată decât modelele precedente. Spațiul suplimentar le-a permis inginerilor JCB să monteze brațul principal în centrul mașinii, și nu offset (decalat). Acest lucru reduce stresul asupra lagărului de rotire și asigură precizie sporită pentru operator atunci când sapă. De asemenea, permite utilizarea unor cupe mai mari, fără a afecta șenilele.
În ultimul deceniu, producătorii au pus un mare accent pe dezvoltarea motoarelor. Legislația Tier 4 Final / Stage IV a permis echipei de ingineri JCB să extindă domeniul de aplicare pentru noile modele. Compania a ales să continue sa folosească pompe hidraulice Kawasaki și supape Kayaba, optând însă pentru supape de control a direcției lichidului hidraulic mai mari și un bloc de supape de ultimă generație, pentru reducerea pierderilor hidraulice. Diametrul furtunului hidraulic principal către și de la valva hidraulică principală a crescut în diametru de la 19 la 25 mm, asigurând un debit mai mare fără însă a crește viteza uleiului. Menținerea vitezei uleiului în furtunurile cu diametru mărit are ca rezultat o mai mică uzură și, prin urmare, mărește durata de viață a furtunului. Cu toate că brațul și balansierul sunt neschimbate, JCB va oferi opțiunea „boom float” cu două moduri, pentru a face nivelarea mai ușoară și a reduce solicitările atunci când operează un ciocan hidraulic.
JCB a realizat proiectarea și construirea noilor utilaje de 20 t punând accent pe calitate și durabilitate. Compania a evaluat principalii concurenți și a adunat peste 1.000 de solicitări din partea clienților din întreaga lume. Echipa a lucrat patru ani pentru a definitiva excavatoarele, în încercarea de a le face simple și operabile. Excavatoarele au fost proiectate folosind tehnologia asistată de calculator (CAE). Echipa de la JCB a folosit, de asemenea, CAE pentru a construi practic excavatoarele. Înainte ca piesele să fie comandate de la furnizori, linia de producție știa exact cum să asambleze componentele. Au fost efectuate numeroase teste de anduranță, teste pe fiecare componentă electrică și, pentru prima dată, JCB a pus întregul excavator de 20 t pe un tester cu vibrații, similar celor din industria auto.