Camioanele articulate Bell 4×4 – o soluție de nișă

MEq
By MEq June 28, 2024 17:55

Camioanele articulate Bell 4×4 – o soluție de nișă

Story Highlights

  • Bell Equipment
  • camioane articulate Bell
  • Bell B30E 4x4
  • Bell B45E 4x4
  • Bell B60E 4x4
  • Bell ADT

Related Articles

Într-o piață competitivă în care costul total de proprietate al utilajelor este mai critic ca oricând, gama de camioane articulate Bell 4×4 este o soluție de nișă care oferă aceeași productivitate ca un camion articulat 6×6, dar la un cost total mai redus, fiind potrivită în orice condiții meteo pentru o utilizare mai mare comparativ cu soluțiile convenționale (basculantele cu șasiu rigid).

Camioanele articulate Bell 4x4 – o soluție de nișăBell a pus în discuție pentru prima dată conceptul 4×4 în urmă cu un deceniu, odată cu modelul de 60 de tone, Bell B60D. Astăzi, gama a evoluat până la generația seriei E și, pe lângă modelul de 60 de tone, mai include camioane 4×4 de 30 și de 45 de tone.

Odată cu creșterea popularității camioanelor articulate, constructorul sud-african continuă să inoveze pe platforma puternică pe care a creat-o.

Bell B45E 4×4 a primit, recent, un nou șasiu cu suspensie completă și o benă special adaptată pentru a satisface și mai bine cerințele operațiunilor miniere mici și mijlocii. „Ca și în cazul lui B60E, cele două amortizoare ulei/azot preiau acum suspensia punții motoare cu anvelope duble. Împreună cu suspensia frontală adaptivă standard „Comfort Ride”, camionul oferă un confort mai mare la condus, adăugând productivitate și capacități de tracțiune și frânare chiar mai bune”, a spus Brad Castle, manager de produs Bell Equipment.

Pe lângă un diferențial anti-alunecare, puntea spate oferă acum și controlul automat al tracțiunii pe bază de senzori. Spațiul și cursa noii suspensii au fost concepute pentru a acomoda anvelope duble 21.00R35, ce pot fi echipate cu lanțuri de zăpadă.

„De asemenea, am reproiectat bena (n.r. B45E 4×4), pentru că inițial s-a bazat pe cea a modelului B60E, pentru care se folosesc în mare parte de excavatoare miniere grele. Acest lucru făcea mai puțin practică încărcarea folosind încărcătoare frontale mai mari, care sunt mai frecvente în carierele mici și mijlocii, unde aceste camioane își au rolul lor.”

Camioanele articulate Bell 4x4 – o soluție de nișăAstfel, bena a fost prelungită și i a primit un perete frontal drept, care, împreună cu marginea superioară mai lungă a benei și un comportament mai bun la umplere, permit o încărcare mai rapidă cu încărcătoare frontale de 3,5 până la 6 m³. „Atât înălțimea maximă de basculare (6.485 mm la 55°), cât și garda mare la sol a jgheabului (890 mm) rămân aproape neschimbate, ceea ce înseamnă că B45E 4×4 se poate adapta mai bine buncărelor concasoarelor decât un camion articulat 6×6 cu o benă mai lungă.”

Bena de 25 m³ încălzită de gazele de evacuare, cu o lățime standard de 4.265 mm (cu hayon: 26 m³/4.640 mm) echivalează cu lățimea vehiculului. Totuși, cu opțiunea de benă „Narrow”, cu același volum, lățimea lui Bell B45E 4×4 scade la mai puțin de 4 m.

Gama 4×4 a beneficiat de evoluția continuă a modelelor 6×6 ADT a Bell Equipment în ceea ce privește operarea, puterea, transmisia, productivitatea și caracteristicile de siguranță, precum și controlul inteligent al vehiculului. Camioanele articulate 4×4 dispun de aceleași motoare Merecedes-Benz cu șase cilindri, optimizate pentru off-road de către MTU (la fel ca modelele 6×6).

Comentând pe marginea avantajelor camioanelor articulate 4×4, Brad a adăugat: „Prin înlăturarea celei de-a treia punți, am eliminat efectiv uzura anvelopelor cauzată de frecare și am redus pierderile perturbatoare. Acest lucru nu numai că reduce costurile de exploatare reflectate în termeni de combustibil și anvelope, pentru a oferi un cost mai mic per tona de material mutat, dar reduce și nevoia de întreținere a drumului, rezultând economii suplimentare.”

Recent, camionul articulat B30E 4×4 a primit o actualizare sub forma unei noi configurații de transmisie și șasiu, permițând montarea anvelopelor Michelin 875/65R25 E3 și, astfel, crescând mai mult potențialul de productivitate al mașinii. Ca rezultat, B30E 4×4 este o soluție economică pentru transportul în vrac și și-a găsit o nișă în aplicațiile de construcții de tuneluri și în zonele înguste, cum ar fi depozitele și stațiile de agregate. Carierele și exploatările miniere mai mici sunt potrivite pentru modelul mai mare, B45E 4×4, în timp ce camionul articulat B60E 4×4 este proiectat pentru o productivitate ridicată în minerit, în orice condiții meteo.

MEq
By MEq June 28, 2024 17:55