Camioane articulate sub 25 de tone (Partea a III-a)

MEq
By MEq August 6, 2025 17:54

Camioane articulate sub 25 de tone (Partea a III-a)

Story Highlights

  • Camioane articulate
  • ADT
  • Articulated Dump Truck
  • Hydrema
  • Bergmann
  • Caterpillar
  • Volvo
  • John Deere
  • Bell

Related Articles

Camioanele articulate sunt construite pentru a depăși aproape orice obstacol care ar putea împiedica deplasarea în condiții de teren dificil. Au performanțe imbatabile, tracțiune, stabilitate și control excelent, calități care le fac alegerea ideală pentru companiile care au nevoie de mașini pe care să se poată baza. Indiferent dacă lucrează în cariere, minerit sau construcții, camioanele articulate aduc siguranță maximă, timpi prelungiți de funcționare și eficiență în cele mai grele terenuri. | Marius IANCU

Construite pentru a rezista, camioanele articulate combină durabilitatea și confortul de operare pentru a menține proiectele în desfășurare, fără probleme. Cu șasiuri ranforsate și componente heavy-duty, aceste mașini sunt construite pentru a rezista în regimuri de utilizare continuă și sarcini de lucru grele.

În partea a doua a seriei dedicate camioanelor articulate promiteam să revin cu o continuare a acestui material, în care să mă opresc asupra clasei de la 25 de tone în jos. Și deși ne vom întâlni aici cu unii producători consacrați, trebuie să vă spun că e loc și pentru nume noi. Cu care, de altfel, voi și începe.

Camioane articulate sub 25 de tone (Partea a III-a)Hydrema
Poate că cel mai specializat producător din această clasă mică e constructorul danez Hydrema. Încă din 1959, Hydrema dezvoltă, produce și comercializează mașini de construcții de înaltă tehnologie, care se disting prin capacitățile lor tehnice și fizice, fiind potrivite pentru sarcini specializate în lucrări de construcții și instalare.
Odată cu Seria 922G, Hydrema propune o linie de camioane articulate în clasa de capacități de 18-20 tone. Dacă am merge mai jos de-atât, am intra pe domeniul dumperelor pe roți/șenile, pe care le las pentru un articol viitor. Seria Hydrema 922G este una versatilă și fiabilă, care oferă soluții pentru o gamă largă de aplicații terasiere. Indiferent de model, mașinile au performanțe puternice (datorate motoarelor Cummins), caracteristici avansate de siguranță, cabine ușor de utilizat și posibilitatea de a fi personalizate pentru aplicații specifice.

Seria cuprinde 4 modele: 922G (modelul de bază de 20 t, cu anvelope de 600 mm lățime, care îi asigură o tracțiune bună și capacitate off-road); 922G 2.55 (variantă de 20 t, proiectată să aibă o lățime sub 2,55 m, ceea ce o face ideală pentru deplasarea prin pasaje înguste / spații limitate); 922 HM (acest model se situează între 922G și 920G, cu anvelope de 800 mm lățime și gardă la sol mare, dar cu o capacitate de 20 de tone; este autobasculanta din gamă care are cea mai mică presiune la sol); 920G (spre deosebire de celelalte trei, acesta este un camion de 18 t, cu anvelope de 920 mm, cu un model de bandă de rulare heavy-duty, pentru performanțe remarcabile off-road; acest lucru îl face ideal pentru lucrul în teren sensibil, unde compactarea minimă a solului este esențială).

Camioane articulate sub 25 de tone (Partea a III-a)Bergmann
Cu o istorie de peste 65 de ani, Bergmann aduce pe piață calitatea și inovația pentru care sunt recunoscute utilajele germane. Soluțiile sale personalizate sunt perfecte pentru companiile care au nevoie de utilaje speciale pentru proiectele lor. Cunoscut mai mult pentru dumpere pe roți și pe șenile de până în 12 t, Bergmann are în portofoliu un model de camion cu 2 punți, cu o sarcină utilă de 25 t. Numele lui e Bergmann C828.
Camionul este destinat proiectelor grele din sectoare precum cariere, agregate, construcția de drumuri și tuneluri sau chiar demolări. Motorul puternic de 188 kW îndeplinește cerințele proiectelor de construcții, astfel că mașina poate lucra eficient chiar și în condiții extreme.

Camioane articulate sub 25 de tone (Partea a III-a)Bell
Camioanele articulate (ADT) Bell sunt mereu o opțiune de luat în considerare în lucrările mari terasiere și în proiectele de construcții, datorită capacității lor superioare în off-road și productivității. De altfel, Bell este unul dintre producătorii oarecum specializați pe această clasă de mașini, investind foarte mult în dezvoltare și având una dintre cele mai extinse oferte de modele de camioane articulate, alături de Volvo.

În clasa de capacități operaționale între 18 – 24 tone, Bell oferă seria E de modele B18E / B20E și B25E (modele ce pot diferi ca denumire în funcție de piețe), echipate cu motoare Mercedes-Benz și transmisie Allison, toate în configurație 6×6 (unele putând fi și 6×4). Asemenea modelelor mai mari din seria E, acestea sunt concepute pentru a oferi ușurință în operare și productivitate, cu un raport putere-greutate similar celorlalte camioane articulate Bell – o balanță optimă între performanță și consumul de combustibil. Mașinile includ diferite funcții standard, precum cântărire on-board, Tip Safe, Neutral Park Brake, Downhill Speed Control, Hill Hold sau sistemul de management al flotei, Fleetm@tic.

Camioane articulate sub 25 de tone (Partea a III-a)Cat
În 2020, Caterpillar introducea camionul articulat Cat 725, un follow-up al modelului off-highway 725C2. Propulsat de un motor Cat C9.3 de 255 kW, camionul ridică ștacheta eficienței operatorului în cele mai dificile condiții. Reducând semnificativ input-ul operatorului în termeni de manevrabilitate și condus, cu un confort îmbunătățit și caracteristici de performanță, 725 impune un nou ritm de productivitate și profit în clasa de 24 tone capacitate.

Cat 725 are un sistem de suspensie față care îi asigură o deplasare lină în teren accidentat și un cadru conceput să gestioneze sarcini mari de cuplu, să reducă stresul în zona articulației și să optimizeze geometria suspensiei pentru a maximiza timpii de funcționare. De asemenea, este dotat cu o transmisie cu șase trepte Cat CX31, care include funcții avansate pentru a permite schimbări mai fine, o accelerație cu până la 8% mai mare și o viteză crescută în pantă cu până la 9%.

Cu modelul Cat 725, producătorul își propune să ajute operatorii să obțină mai mult cu mai puțin efort. Acest lucru se realizează prin includerea unor funcții precum bascularea automată asistată, care pune transmisia în punctul neutru și ridică bena la unghiul maxim de basculare, necesitând cu până la 50% mai puțină intervenție din partea operatorului. O altă funcție este Cat Detect cu Stability Assist, care reduce riscul de răsturnare prin alerte sonore și vizuale, dar nu lipsesc nici Cat Product Link sau Cat Production Measurement.

Camioane articulate sub 25 de tone (Partea a III-a)Volvo
Ca pionieri ai tehnologiei ADT încă din anii 1960, Volvo CE continuă să stabilească standardele cu o gamă completă de camioane articulate, proiectate pentru eficiență maximă, putere și costuri de operare mai mici. Anul acesta, Volvo a lansat o noua generație de camioane articulate, trecând de la G la J cu o gamă ce cuprinde nu mai puțin de șapte modele. În clasa de capacitate până în 25 de tone, Volvo oferă modelul A25J.

Grupul motopropulsor Volvo cu Terrain Memory asigură o eficiență excelentă a consumului de combustibil, fără a compromite puterea, având capacitatea de a identifica și memora orice segment de drum alunecos. Transmisia automată cu blocarea 100% a diferențialului și boghiului pentru toate tipurile de teren, precum și direcția hidromecanică se combină pentru a oferi tracțiune, stabilitate și un control precis de neegalat. În plus, funcția de control al vitezei la coborâre Volvo Dynamic Drive – cu selecția sa predictivă a treptelor de viteză care se adaptează la condițiile de operare – și sistemele de frânare avansate sporesc și mai mult eficiența, siguranța și confortul.

Camioane articulate sub 25 de tone (Partea a III-a)John Deere
În clasa de 24 de tone, John Deere are modelul de camion articulat 260 P-Tier (Denumirea P-Tier face parte din noua strategie Performance Tiering, care împarte utilajele John Deere în 3 clase: G-Tier, P-Tier și X-Tier. Astfel, la utilajele din clasa P-Tier, clienții beneficiază de niveluri înalte de performanță, eficiență și confort, iar caracteristicile lor le permit să abordeze sarcini grele).

Motorul John Deere PowerTech PSS 6090 Stage V este asistat de o transmisie cu 8 trepte înainte (4 înapoi), iar sistemul standard de suspensie adaptivă stabilizează mașina în deplasare, indiferent de ciclul de operare, fie la gol sau încărcată. Controlul automat al basculării îi permite operatorului ca la apăsarea unui buton camionul să golească automat bena și să controleze celelalte funcții necesare. Sistemul opțional John Deere Advanced Vision System (AVS) mărește câmpul vizual al operatorului asupra potențialelor pericole de pe șantier, sporind gradul de atenție și navigarea în zonele aglomerate. AVS include camere digitale ce afișează imaginile pe trei monitoare dedicate din cabină. Sistemul opțional de cântărire integrat sosește calibrat din fabrică. Sarcina utilă este afișată pe monitor în timpul încărcării, iar datele privind sarcina și tonajul în timp real sunt transmise prin JDLink.

MEq
By MEq August 6, 2025 17:54