Bauma 2022 si nevoia de evenimente „in-person”
Story Highlights
- Bauma 2022
Related Articles
După un Bauma 2019 de proporții nemaiîntâlnite, după doi ani crunți marcați de pandemie și de recesiune mondială și, mai nou, pe fondul unui război perfid în estul Europei, industria utilajelor s-a reunit din nou sub același nume: Bauma. Și-a păstrat același „vibe”, însă o strălucire ceva mai firavă decât în urmă cu 3 ani jumate. Ediția din 2022 a fost decalată cu 6 luni din motive economico-sanitare. Și tot din cauze similare, unele nume importante din domeniu și-au declinat participarea. | Marius IANCU
Una peste alta, a fost a treia ediție consecutivă la care am participat în calitate de membru media și reprezentant al platformei media online MEquipment.ro. A treia vizită la München exclusiv cu acest scop și, de fiecare dată, o plăcere să descopăr noutăți specifice industriei utilajelor, echipamentelor și mașinilor pentru construcții.
În cifre, Bauma 2022 s-a scris așa: 3.200 de expozanți din 60 de țări (față de 3.684 din 63 de țări, în 2019) și circa 495.000 de vizitatori din 200 de țări (față de 627.603 vizitatori, în 2019). Proporția vizitatorilor internaționali a fost de aproximativ 50%. Iar în topul țărilor cu cea mai mare reprezentare au fost: Germania, Italia, Turcia, UK, Țările de Jos, Franța, SUA, Austria, Spania și China.
Cum spuneam mai sus, față de edițiile precedente, acum au lipsit unele nume de referință: Volvo CE (inclusiv Rokbak), CASE CE, JCB, Powerscreen, Hyva sau MAN Trucks – ca să amintesc doar câteva. Motivele probabil că țin de strategiile de marketing ale fiecăruia în parte, însă Bauma ne-a arătat încă o dată că această industrie are nevoie de astfel de evenimente „in-person”, unde oamenii pot vedea produsele și pot interacționa direct unii cu alții. Socializarea (nu doar virtual/online) este o componentă-cheie în business.
În continuare, Bauma rămâne un reper în industria utilajelor pentru construcții, iar asta s-a văzut în interesul crescut al companiilor de a aduce pe piață soluții inovatoare și sustenabile. Aproape toți producătorii fac (sau au făcut deja) trecerea de la combustibili fosili către electric, iar următoarea etapă se conturează tot mai mult în jurul hidrogenului.
Însă Bauma nu și-a arătat punctele forte doar ca platformă de business; târgul și-a respectat poziția de lider și prin topic-urile abordate. Digitalizarea și automatizarea au dominat această ediție, iar tendința este ireversibilă. Expozanții au venit cu soluții care să abordeze provocările actuale legate de neutralitatea CO2, precum și problema lipsei de mână de lucru calificată, avansând tehnologii bazate pe automatizare și digitalizare. Acesta este viitorul. Iar companiile tradiționale, cât și numeroasele startup-uri prezente la târg merg în această direcție.
Până la următoarea ediție, care va avea loc în perioada 7-13 aprilie 2025, rămâneți aproape de noi și urmăriți noutățile și tendințele din lumea utilajelor, echipamentelor și mașinilor pentru construction & mining. Așa cum v-am obișnuit de mai bine de 6 ani încoace, www.mequipment.ro continuă să fie un website de referință în media de specialitate din România.