CAT perfecționează designul și caracteristicile noilor sale camioane articulate 730, 730 EJ (Ejector) și 735

MEq
By MEq iulie 20, 2018 13:31

CAT perfecționează designul și caracteristicile noilor sale camioane articulate 730, 730 EJ (Ejector) și 735

Caterpillar a reproiectat complet noile camioane articulate 730, 730 EJ (Ejector) și 735, îmbunătățind caracteristicile și performanțele dovedite în teren ale modelelor precedente din Seria C (730C2, 730C2 EJ și 735C) – incluzând comenzi inovatoare, caracteristici de protecție a transmisiei, un nou sistem de asistare la basculare, un sistem avansat de control al tracțiunii, noul sistem de asistență la stabilitate și un mod de operare ECO pentru economisirea consumului de combustibil.

În plus, designul modelelor 730 și 730 EJ este îmbunătățit prin controlul automat al retarderului și printr-o funcție hill-start (pornire în pantă). Modelul 735 păstrează aceste caracteristici de la predecesorul său din Seria C și încorporează în plus îmbunătățiri semnificative ale designului care includ un nou motor Cat C13 ACERT, o transmisie Cat CX31 (regăsită și pe modelele 730 și 730 EJ), precum și modificări structurale și dimensionale care reduc cu 22% masa mașinii neîncărcate, menținând totodată productivitatea modelului 735C pe care îl înlocuiește. Toate aceste caracteristici la un loc duc la o creștere cu până la 18% a eficienței consumului de combustibil.

Cabina
Noua construcție externă „ROPS” a cabinei cu geam în spate elimină pilonul structural din designul Seriei C, pentru o vizibilitate sporită în spate. De asemenea, noua funcție „wake-up” activează afișajele mașinii atunci când ușa este deschisă .Ușa are o construcție mai ușoară și mai solidă, incluzând o funcție de asistare la închidere pentru etanșarea împotriva infiltrării prafului în cabină. Designul general al cabinei are ca rezultat niveluri scăzute de zgomot la interior de 72 dB (A), o reducere cu 7 dB (A) față de modelele anterioare.

Opțiunea ce include noul geam tratat în infraroșu reduce la interior razele soarelui și căldura provocată de acestea, iar geamurile glisante din stânga și din dreapta măresc capacitatea de ventilație și facilitează comunicarea cu exteriorul. Noul sistem automat de control al climei (HVAC) include mai multe orificii de ventilare deasupra și în spatele operatorului, crescând eficiența încălzirii / răcirii. Un nou scaun încălzit/răcit oferă numeroase reglaje în setările de confort personal ale operatorului; de asemenea, scaunul pentru pasager se rabatează sus/jos.

Pentru mai multă siguranță, un nou sistem de lumini, controlat printr-un întrerupător de la nivelul solului, luminează treptele de acces și articulația mașinii. Luminile opționale integrate de sarcină utilă îi indică operatorului încărcătorului frontal nivelurile de încărcare a camionului. De asemenea, luminile LED de lucru cu rază lungă îmbunătățesc vederea pe timp de noapte sau în situații de vizibilitate redusă. Noile oglinzi ale cabinei (inclusiv oglinda frontală, amplasată deasupra parbrizului) cresc vizibilitatea de ansamblu pentru operator. La exteriorul cabinei, aripa flexibilă în partea de jos și racordul de evacuare cu profil redus nu trebuie îndepărtate pentru transport.

Tehnologia Cat Connect PAYLOAD opțională calculează sarcina utilă prin intermediul senzorilor de pe suspensie, iar luminile de indicare a sarcinii utile amplasate în toate cele patru colțuri ale acoperișului cabinei oferă vizibilitate din orice unghi pentru operatorul ce realizează încărcarea mașinii. În plus, sistemul standard Cat Detect/Stability-Assist monitorizează unghiul de lucru al capului tractor și al șasiului spate, precum și înclinația, avertizând șoferul atunci când mașina se apropie de o valoare limită stabilită și oprind procesul de basculare, dacă această acțiune ar putea duce la o eventuală răsturnare a mașinii.

Sistemul Cat Advanced Automated Traction Control dispune de o tehnologie perfecționată de aplicare în mod proactiv a blocărilor diferențialului pentru evitarea derapării roților, crescând siguranța operării mașinii. De asemenea, un sistem de ajustare a accelerației „în funcție de teren” previne fluctuațiile de accelerație atunci când mașina se deplasează pe un teren extrem de accidentat, situație ce face dificilă menținerea unei presiuni constante asupra pedalei de accelerație.

Comenzi noi
Un nou levier de comandă comună a transmisiei și basculării asigură un control eficient al vitezei vehiculului și al funcțiilor de basculare a benei, reducând efortul operatorului și automatizând operațiile repetitive. Un comutator din cabină permite aleagerea comenzii de basculare manuale sau asistate; selecția asistata aplică automat frâna de așteptare, comută treapta de viteză în poziția neutră și ridică bena la un unghi maxim, la turație mare. Funcția de asistare a basculării readuce bena în poziția normală la atingerea unui buton. Atât funcția de ridicare, cât și cea de coborâre prezintă amortizarea automată și reducerea vitezei în limitele mișcărilor.

Butoanele noi ale levierului de comandă comună a transmisiei și basculării permit setarea (limitarea) vitezei mașinii și selectarea frânei de așteptare pentru transmisie. În plus, un nou sistem de protecție la schimbarea treptei de viteze oprește camionul într-o poziție sigură, dacă accidental se face o schimbare direcțională în timp ce mașina se pregătește de descărcare. Noua manetă comună de schimbare a treptei de viteze / basculare încorporează și o poziție de parcare. Un al treilea buton pentru frână activează frâna de mână, în eventualitatea puțin probabilă a unei defecțiuni la frânele principală și secundară.

Specificații
Noul camion articulat 735 înlocuiește motorul Cat C15 ACERT, cu o putere nominală de 441 hp, cu Cat C13 ACERT, cu o putere nominală de 428 hp. Noile modele 730 și 730 EJ continuă să utilizeze motorul Cat C13 ACERT, cu o putere nominală de 367 hp. Motorul C13 utilizat pe toate noile camioane este disponibil în configurații ce îndeplinesc standardele de emisii atât din țările reglementate, cât și din cele mai puțin reglementate.
Modelul 730 EJ este conceput pentru descărcarea materialului din mers, asigurând o golire completă a benei, precum și pentru a lucra în zone cu restricții de înălțime (ce nu permit ridicarea benei) și în condiții de teren moale, asigurând mașinii o stabilitate îmbunătățită.

MEq
By MEq iulie 20, 2018 13:31