Noul forwarder Komatsu 898 are o capacitate de încărcare de 25 de tone
Story Highlights
- Komatsu Forest
- forwarder
- Komatsu 898
- utilaje forestiere
- exploatare forestiera
Related Articles
Odată cu noul Komatsu 898, Komatsu Forest face următorul pas în dezvoltarea forwarderelor mari, adaptate pentru plantații forestiere în America de Sud, precum și pentru tăieri finale în Australia, America de Nord și Europa. Un nou motor puternic, o transmisie robustă și un spațiu de încărcare mare, cu o gamă extinsă de opțiuni de personalizare pentru diferite nevoi, sunt doar câteva dintre avantajele forwarderului Komatsu 898 în segmentul mare.
Komatsu 898 este o dezvoltare nouă a popularului forwarder pentru tăieri finale Komatsu 895, adaptat pentru încărcături și mai mari. Modelul este disponibil într-o versiune standard cu 8 roți, dar pentru transportul în plantații pe teren plat, versiunea cu 6 roți poate fi o alternativă rentabilă.
Modelul 898 are un spațiu de încărcare robust, cu numeroase posibilități de reglare. Poarta poate fi reglată telescopic, iar aripile rabatabile pot fi blocate în poziția retrasă sau extinsă. Există, de asemenea, opțiunea de a face poarta să gliseze de-a lungul direcției șasiului posterior.
Spațiul de încărcare are lățime telescopică și poate fi echipat cu racoanțe reglabile hidraulic pe înălțime. Acest lucru crește productivitatea în timpul încărcării și descărcării prin reducerea înălțimii de ridicare a buștenilor – lucru care contribuie și la reducerea consumului de combustibil.
Motor nou și puternic
Komatsu 898 are un motor diesel de generație nouă. Este un motor AGCO puternic de 7,5 litri, economic, cu performanțe ridicate, ce folosește noua platformă CORE. Puterea maximă este de 250 kW, iar cuplul maxim este de 1450 Nm.
Motorul are un radiator mare și un ventilator de răcire acționat hidraulic, care permite reglarea dinamică a turatiei în funcție de nevoile de răcire. Opțional, ventilatorul de răcire poate fi reversibil, facilitând inversarea fluxului de aer și îndepărtarea resturilor.
Sistemul de AdBlue are un design robust, iar ca funcție nouă, filtrul de AdBlue este acum amplasat în afara rezervorului, facilitând accesul atunci când trebuie înlocuit.
Opțiune de macara puternică
Forwarderul Komatsu 898 are două configurații de macara: 165F (standard) și 205F (opțional). Macaruaa Komatsu 205F are un cuplu de ridicare de 205 kNm și un cuplu de rotire de 51,9 kNm. Este dezvoltată cu accent pe creșterea productivității în tăierile finale și în plantațiile forestiere.
Are un picior robust, sudat, care, împreună cu brațul principal și brațul telescopic, oferă atât o înălțime, cât și o geometrie de ridicare bună. Poate fi selectat cu o rază de deschidere de 7,5/8,5 m cu telescop simplu sau de 10 m cu dublu telescop. Pentru macaraua 205F, este disponibil ca opțiune cel mai mare model de graifer, G88H, cu o zonă de deschidere la vârfuri de 0,55 m2 și un rotator puternic.
Transmisie puternică
Komatsu 898 are un grup motopropulsor puternic, cu o punte cu boghiu mare, iar roțile sunt bine dimensionate pentru task-urile utilajului – roțile din spate măsoară 30,5”, iar cele din față 28,5”. Forța de tracțiune maximă de 345 kN (8WD) îi permite utilajului să se deplaseze fără efort pe teren, chiar și cu sarcini grele.
Forwarderul Komatsu 898 8WD este echipat cu o transmisie hidrostatică de generație nouă, cu o pompă hidrostatică mare și motoare hidraulice duble. Această configurație oferă caracteristici similare modelului Komatsu 895 cu transmisie XT, dar cu o forță de tracțiune mai mare. Noile motoare hidrostatice sunt concepute pentru a gestiona o presiune mai mare și turații mai mari, ceea ce permite transmiterea unei puteri mai mari către roți. Acest lucru, combinat cu puternicul motor diesel, face ca utilajul să fie și mai puternic. Motoarele hidraulice duble asigură o viteză mare în prima treaptă de viteză, ceea ce contribuie, de asemenea, la o productivitate ridicată.
Ușurință în utilizare
Komatsu 898 are câteva soluții de design bine gândite care ușurează ziua de lucru a operatorului. Pentru început, utilajul are o zonă de acces complet reproiectată, cu un design nou pentru scară și o platformă mai mare, cu balustradă plasată pe capota motorului. Acest lucru face ca urcarea/coborârea operatorului din cabină să fie și mai ușoară și mai sigură.
Noul design de acces în cabină a permis mutarea cutiei de scule în cadrul stânga față, lângă scară, ușurând accesul fără a deschide capota motorului. Lângă cutia de scule se află un rezervor mare de AdBlue, adaptat și pentru rezervorul opțional de motorină de 500 de litri, ceea ce permite ture lungi de lucru fără realimentare. Există, de asemenea, un spațiu de depozitare practic pentru pâlnia de umplere, astfel încât aceasta să fie întotdeauna la îndemână.
În plus, există și o platformă de service opțională pe motorul de pivotare al macaralei. Scara din partea stângă, lângă rezervor, are trepte generoase și poate fi îndepărtată și mutată în punctele de atașare de la baza porții și de pe cutia dreapta a cadrului frontal, pentru a simplifica accesul în timpul service-ului și întreținerii în aceste zone. Utilajul poate fi echipat cu o scară suplimentară pe partea dreaptă a rezervorului.
Rezervor diesel mai mare
Construcția cu un rezervor de AdBlue mai mare permite acum tuturor piețelor comandarea unui rezervor opțional de motorină mai mare. Anterior, această opțiune era disponibilă doar pe piețele în care nu existau cerințe de AdBlue.
Cu o capacitate de 500 de litri, rezervorul are o capacitate de peste două ori mai mare decât rezervorul standard. Aceasta înseamnă ture de lucru mai lungi, fără întreruperi pentru realimentare, ceea ce crește eficiența și timpul de funcționare. Perfect pentru zilele lungi în pădure, unde disponibilitatea combustibilului poate fi limitată.







