Volvo oferă sistemul Compact Assist cu funcție de calculare în timp real a densității asfaltului

MEq
By MEq mai 19, 2016 23:28

Volvo oferă sistemul Compact Assist cu funcție de calculare în timp real a densității asfaltului

Volvo CE a introdus sistemul Compact Assist – împreună cu Volvo Co-Pilot – pentru o gamă exclusivă de compactoare de asfalt Volvo. Această tehnologie este disponibilă în două pachete – de compactare inteligentă (Volvo Intelligent Compaction) și de compactare inteligentă cu opțiune de control direct al densității (Intelligent Compaction with Density Direct).

Pe lângă cartarea trecerilor, cartarea evoluției temperaturii și stocarea datelor, sistemul Volvo Intelligent Compaction și sistemul Intelligent Compaction with Density Direct includ prima tehnologie de cartare în timp real a densității din industria de profil. Ambele pachete includ echipamentul Volvo Co-Pilot, un afișaj montat la bordul utilajului și ușor de folosit care furnizează informații clare și detaliate despre lucrarea desfășurată, asigurând astfel o performanță precisă.

Setați densitatea și apucați-vă de lucru
Aplicația de compactare inteligentă cu opțiune de control direct al densității (Intelligent Compaction with Density Direct) conține un ecran de calibrare de la nivelul căruia utilizatorul poate seta densitatea optimă pentru proiectul său. Imediat după calibrarea completă cu date specifice aplicației, această tehnologie brevetată de Volvo produce un calcul al densității efectuat cu o marjă de eroare de numai 1,5% față de proba de carotă, conferind o determinare în timp real a valorilor densității pentru 100% din stratul de asfalt.
Datorită acestor informații în timp real, operatorul poate să facă orice ajustări necesare în timpul finisării asfaltului. Acest lucru nu numai că reduce frecvența obținerii de densități inadecvate care măresc costurile proiectului dar, în același timp, reduce timpul petrecut cu prelevarea probelor de carotă, îmbunătățește calitatea și contribuie la obținerea unei uniformități mai mari decât în cazul testării cu un densimetru nuclear. Calibrările sunt, de asemenea, stocate în sistemul Volvo Co-Pilot, astfel încât operatorii să poată atribui calibrări anumitor elemente ale unei lucrări și să poată comuta de la o calibrare la alta în funcție de cerințele elementelor specifice ale lucrării.

Interfață ușor de utilizat
Sistemul Volvo Co-Pilot afișează o hartă a densității, în care fiecare metru pătrat de asfalt laminat este prezentat într-o culoare care reprezintă densitatea, și afișează în colțul ecranului o valoare numerică în timp real a densității. Atât sistemul Volvo Intelligent Compaction cât și sistemul Intelligent Compaction with Density Direct oferă informații în timp real de cartare a trecerilor și evoluției temperaturii. Cu ajutorul monitorului color de 10 inci, funcția de cartare a trecerilor prezintă fiecare trecere a compactorului și fiecare suprapunere a tamburului într-o culoare diferită, permițându-i operatorului să vadă cu ușurință zonele omise și să încerce să mențină o acoperire uniformă. Cartarea evoluției temperaturii pune la dispoziția operatorului o „hartă” a temperaturilor, care indică traseul compactorului suprapus cu ultima temperatură înregistrată a suprafeței de asfalt.

Stocarea datelor și GPS
Datele colectate în urma cartării trecerilor, cartării evoluției temperaturii și cartării densității sunt stocate pe hard disk-ul intern de 14 GB al sistemului Volvo Co-Pilot, care dispune de suficient spațiu pentru înregistrarea datelor adunate pe durata unei perioade de aproximativ șapte luni de zile; aceste date pot fi, de asemenea, salvate pe o unitate USB și vizualizate în format VETA. Sistemul GPS diferențial opțional permite asocierea datelor colectate cu informații privitoare la locație a căror marjă de eroare este de cel mult 20 mm. Pe lângă sistemul Volvo Co-Pilot, ambele pachete Volvo includ senzori de temperatură cu infraroșu montați în partea din spate.

Tehnologie testată independent și dovedită
Tehnologia Density Direct a fost dezvoltată și testată în cadrul programului de parteneriat în domeniul tehnologiei FHWA Highways for LIFE din SUA. Tehnologia a fost utilizată în cadrul mai multor proiecte de așternere a asfaltului la adâncime completă sau în strat de acoperire, fiind ulterior evaluată de utilizatori independenți pe șantiere din întreaga țară. Rezultatele au fost monitorizate de cercetători din cadrul Universității din Oklahoma și au demonstrat că toate calculele efectuate cu ajutorul sistemului Density Direct au prezentat, de fiecare dată și la toate cele 180 de locații de testare, o marjă de eroare de numai 1,5% față de probele de carotă.

MEq
By MEq mai 19, 2016 23:28