Îmbunătăţiri pe noul încărcător forestier Doosan DX225LL-5

MEq
By MEq decembrie 6, 2016 15:32

Îmbunătăţiri pe noul încărcător forestier Doosan DX225LL-5

Doosan a lansat noul încărcător/manipulator forestier DX225LL-5 ce va înlocui modelul DX225LL cu motor Tier 3. Noul utilaj este echipat cu un motor Doosan Tier 4 fără DPF şi are, totodată, performanțe, protecţie, confort şi vizibilitate mai bune.

Încărcătoarele forestiere Doosan DX225LL-5 sunt propulsate de un motor diesel Doosan DL06P Tier 4 şi dispun de un sisitem hidraulic puternic pentru performanţe remarcabile în aplicaţiile forestiere. Operatorul beneficiază de sisteme electronice de optimizare a puterii (EPOS) utilajului ce oferă patru moduri de lucru, în funcţie de aplicaţie. Acesta poate selecta modul care să-i maximizeze eficiența şi consumul de combustibil. Pentru a reduce consumul şi costurile de operare, Doosan a adăugat şi un sistem auto-shutdown, pentru situaţiile când utilajul nu lucrează efectiv.

Elementele exterioare ale încărcătoarelor DX225LL-5 sunt construite din plăci dure de oţel care să garanteze protecţia componentelor şi să maximizeze timpii de lucru. Structura superioară heavy-duty, complet protejată, este specific proiectată pentru aplicaţii forestiere precum manipularea şi încărcarea buştenilor, recoltarea de masă lemnoasă, construcţia de drumuri de acces forestiere, operaţiuni în cadrul unităţilor de procesare a lemnului etc. De asemenea, utilajele dispun de un tren de rulare lat şi înalt, pentru a depăşi mai uşor obstacolele din pădure, precum cioturile sau bolovanii.

Încărcătoarele forestiere Doosan au un sistem rezistent de braţ şi balansier, prevăzut cu graifer cu ataşament de tip ”live heel” ce permite proptirea şi stabilizarea buşteanului apucat, pentru o manipulare eficientă şi sigură, dar şi pentru stivuirea sau încărcarea uşoară în camion.
Pentru un transport mai lejer al utilajului, cabina se poate înclina hidraulic. La interior, operatorul beneficiază de confortul unui scaun cu suspensie pneumatică, comenzi simple, aer condiţionat şi suficient spaţiu pentru picioare. Luminile opţionale LED față/spate sunt aplasate pe cabină. De asemenea, e disponibilă ca standard o cameră retrovizoare, iar opţional se poate ataşa şi cameră video laterală.

Graţie monitorului LCD color de 7 inch, operatorul este permanent înştiinţat despre funcţiile maşinii, precum turaţia motorului, consumul de combustibil, puterea bateriei, presiunea pompei hidraulice etc., şi tot pe el poate urmări imagini din jurul utilajului furnizate de camerele video instalate.
De asemenea, opţional este disponibilă echiparea cu o cabină cu intrare laterală, conformă standardelor nord-americane Oregon OSHA şi British Columbia WCB. Cabina dispune de un geam frontal din policarbonat şi protecţii metalice, geamuri laterale şi spate, precum şi ieşire de urgenţă prin spate. Opţionale sunt şi pedala de deplasare a maşinii în linie dreaptă, precum şi sistemul de preîncălzire a lichidului de răcire a motorului diesel, pentru pornirea utilajului în zilele foarte geroase.

Configuraţie de ”road builder”
Opţiunea ”road builder” (excavator) este creată pentru a uşura accesul către zonele de recoltare a lemnului, a îndepărta cioturile şi a construi canale de scurgere. Această versiune de utilaj este similară încărcătorului forestier în ceea ce priveşte suprastructura heavy-duty şi lăţimea trenului de rulare. Se deosebeşte prin faptul că nu are cabina înălţată şi că dispune de braţ şi configuraţie de balansier de excavator. Pentru o versatilitate mai mare, excavatoarele ”road builder” pot fi echipate cu o varietate de cupe Doosan, cupe cu clapetă hidraulică şi cuple rapide.

MEq
By MEq decembrie 6, 2016 15:32