Cummins a prezentat la Bauma 2025 platforma de motor X15 Off-Highway de generație nouă
Story Highlights
- Cummins
- X15 Off-Highway engine platform
- motor Cummins X15
- Cummins HELM fuel agnostic engine platform
Related Articles
Cummins a prezentat la Bauma 2025 platforma de motor X15 Off-Highway de generație următoare. Promițând producătorilor de echipamente originale (OEM) și utilizatorilor finali o listă de progrese față de generația anterioară, cea mai recentă adăugire din gama off-highway a companiei face parte din platforma de motoare Cummins HELM și va propulsa echipamente industriale și de construcții la scară largă, precum încărcătoare frontale, macarale, excavatoare, compresoare de aer și multe altele.
„Am venit cu un design simplificat, care oferă numeroase avantaje partenerilor noștri OEM și utilizatorilor finali care adoptă următoarea generație X15 off-highway”, a declarat Jonathon White, vicepreședinte, Engine Business Engineering la Cummins. „Clienții vor avea acum performanțe puternice și eficiență mai mare, într-un pachet mai ușor și mai mic, menținând în același timp durabilitatea pentru care Cummins este recunoscută în aplicațiile din construcții.”
Costuri de operare reduse
Telematica, consumul redus de combustibil, întreținerea mai ușoară și durata lungă de revizie sunt toate pe lista avantajelor pe care noii clienți ai motorului Cummins X15 ar trebui să se bazeze.
Noul motor X15 off-highway de la Cummins oferă o economie de combustibil cu până la 10% mai bună în comparație cu modelul X15 anterior, cu clasificări și cicluri de funcționare comparabile. Injecția de înaltă eficiență a combustibilului oferă un control precis al alimentării și combustiei la presiuni ultra-înalte. Împreună cu noul turbocompresor HE550 supapă de contrapresiune (Wastegate), sistemul oferă un răspuns tranzitoriu excelent și capacități de lucru la altitudine.
Pe lângă îmbunătățirea eficienței consumului de combustibil, noua generație X15 promite, de asemenea, economii de costuri privind întreținerea de rutină. Noii utilizatori se pot aștepta acum la intervale de service de până la 1000 ore de la X15, ceea ce înseamnă o perioadă generală mai scurtă de întreținere necesară. Cu un design mai bun, prin care filtrul de combustibil și schimbul de ulei împart acum același interval de înlocuire, elementele comune de service pot avea loc simultan, ceea ce duce la mai puține perioade de nefuncționare și la o planificare îmbunătățită a întreținerii flotelor.
X15 oferă și o supapă de aerisire fără întreținere și nu are sistem de recirculare a gazelor de evacuare, ceea ce va reduce costurile de întreținere pentru clienții noi. În plus, noua platformă a fost concepută pentru o durată lungă de exploatare, adică o productivitate potențial mai mare și o rentabilitate mai mare a investiției.
Capabilitățile de a sprijini monitorizarea și diagnosticarea de la distanță, împreună cu actualizările de software over-the-air (OTA) fac ca menținerea sănătății motorului să fie o sarcină mai puțin costisitoare prin caracteristicile telematice ale următoarei generații X15.
Tehnicienii de pe șantier pot beneficia de alerte în timp real, clasificate în mod prioritar și asociate cu recomandări tehnice Cummins cu privire la modul și momentul de service al potențialelor probleme, înainte ca acestea să avanseze. Atunci când sunt lansate noi calibrări ale motorului de la Cummins, capacitățile de programare X15 OTA permit actualizări de software securizate folosind conectivitatea celulară.
Ambele tehnologii digitale ajută la reducerea necesității și a costurilor pentru deplasările tehnicienilor și opririle inutile de service, asigurând în același timp rapoarte de diagnosticare mai oportune și mai precise și calibrări actualizate ale motorului. Aceste capacități digitale necesită un gateway OEM compatibil și un furnizor de servicii telematice participant.
Integrare mai simplă și densitate de putere mai mare
În plus față de costurile totale de operare mai mici, instalarea următoarei generații X15 pe utilaje va fi mai simplă. Cu puteri ce variază între 400-700 hp (298-522 kW) și un cuplu maxim de până la 3200 Nm, producătorii de echipamente originale off-highway care își modernizează ofertele cu următoarea generație X15 de la Cummins vor oferi putere și cuplu mai mari clienților, la o greutate mai mică și o dimensiune mai mică a pachetului, care se aseamănă unui motor de 13 litri.
X15 este echipat cu o gamă largă de opțiuni de integrare OEM și caracteristici ale aplicațiilor, concepute pentru instalare și service mai ușoare. Designul modular al componentelor simplifică și mai mult procesul de integrare pentru producătorii de echipamente off-highway, oferind flexibilitate suplimentară pentru a ajunge la punctele cheie de conectare, reducând în același timp numărul de componente cu 30% în sistemele critice, cum ar fi răcirea și lubrifierea.
Eliminarea sistemului de recirculare a gazelor de evacuare (EGR) are ca rezultat cerințe reduse ale sistemului de răcire pentru mașini. În plus, noul X15 este disponibil fără post-tratare, pentru a suporta diferite reglementări, simplificând astfel integrarea în diferite regiuni.
„În calitate de cel mai mare producător independent de motoare diesel din lume, volumul nostru ne permite să investim în tehnologii noi și inovatoare pentru a satisface cerințele și emisiile viitoare”, a declarat Marina Savelli, vicepreședinte, Engine Business Global Off-Highway Markets la Cummins.
Platformă de motor Fuel Agnostic
Cummins dezvoltă o varietate de soluții, inclusiv trei platforme noi de motoare curate, concepute pentru a respecta normele viitoare de emisii și CO2 la nivel global. Platformele motoarelor B, L și X vor fi compatibile cu o varietate de combustibili actuali și viitori, cu emisii scăzute și zero de carbon, inclusiv gaz natural, motorină și hidrogen.
Capacitatea de a selecta diferite tipuri de combustibil fără a necesita modificări semnificative ale utilajului face integrarea platformei de motor X15 și mai demnă de remarcat. Clienții care utilizează platformele Cummins HELM pot alege să alimenteze cu motorină sau biocombustibili astăzi și să treacă la o alternativă cu emisii mai scăzute, cum ar fi hidrogenul, în viitor.







