Bauma 2025: Camioane MAN electrice și diesel, adaptate pentru fiecare aplicație
Story Highlights
- MAN Truck & Bus
- camioane MAN
- Bauma 2025
- MAN eTGS
- MAN eTGX
- MHS Truck & Bus
Related Articles
Ca de obicei, MAN Truck & Bus va fi prezent la Bauma 2025, München, în perioada 7-13 aprilie, cu o gamă variată de vehicule specializite. Portofoliul de vehicule electrice și diesel pentru utilizarea în industria construcțiilor variază de la basculanta ușoară MAN TGE de 3,5 tone cu tracțiune integrală la autotractorul cu semiremorcă MAN TGX pentru sarcini grele de până la 180 de tone greutate în ansamblu.
Noua basculantă MAN eTGS 6×2 complet electrică va fi în centrul atenției în zona exterioară. Seria de camioane electrice MAN eTGS și eTGX poate fi personalizată pentru a satisface nevoile diverse ale industriei construcțiilor cu o varietate de ampatamente, versiuni de cabină, clase de putere ale motoarelor electrice, prize de putere, combinații de baterii, poziții de conectare a încărcării și numeroase alte caracteristici specifice industriei.
Astfel, sunt posibile până la un milion de variante de configurare, oferind fiecărui client și fiecărui producător de caroserii vehiculul electric de bază potrivit pentru aplicația sa. Datorită unei durate de viață preconizate de până la 1,6 milioane de kilometri sau până la 15 ani, în funcție de tipul de aplicație, bateriile sunt extrem de durabile și, prin urmare, deosebit de potrivite pentru industria construcțiilor, cu perioade lungi de exploatare.
„Deceniile de experiență în realizarea de vehicule operaționale, fiabile și durabile pentru clienții noștri din industria construcțiilor și schimbul continuu și strâns cu producătorii de caroserii sunt o parte centrală a ADN-ului MAN. Iar această orientare către aplicații este, de asemenea, competența de bază a noilor noastre camioane electrice cu performațe similare cu cele ale vehiculelor noastre diesel”, spune Friedrich Baumann, membru al Consiliului executiv pentru vânzări și soluții pentru clienți la MAN Truck & Bus SE.
Noile camioane electrice MAN
Cu trei, patru, cinci sau șase baterii combinabile modular și poziționabile în mod variabil și cu o gamă de 333, 449 sau 544 CP, șasiurile MAN eTGX și MAN eTGS de 20 până la 28 de tone oferă exact ceea ce este necesar pentru marea varietate de soluții de caroserie din sectorul construcțiilor: spațiu liber flexibil pentru componentele caroseriei pe cadrul vehiculului, o gamă largă de acționări mecanice și electrice pentru funcțiile caroseriei în diferite clase de performanță, până la nouă ampatamente diferite, șase variante de cabină, punți spate directoare și nedirectoare, suspensie pneumatică cu foi și suspensie pneumatică completă, programe de acționare special adaptate la aplicația respectivă și numeroase alte caracteristici tipice industriei.
Cel mai scurt ampatament al șasiului de 3,75 m este disponibil cu cinci baterii, cu o capacitate utilizabilă de până la 400 kWh. Aceasta corespunde unei autonomii de până la 500 de kilometri fără încărcare intermediară. Prin urmare, deplasările zilnice tipice în logistica construcțiilor sunt posibile și cu un număr mai mic de baterii. În schimb, sarcina utilă disponibilă crește cu până la 2.400 kg.
În plus, față de gama standard, departamentul MAN Individual oferă numeroase alte opțiuni de echipamente personalizate pentru camioanele electrice MAN, la fel ca pentru vehiculele convenționale: acestea includ o conexiune de încărcare CCS în partea stângă spate a vehiculului, precum și pregătirea pentru platforme de lucru aeriene, o a șaptea baterie pentru șasiul 6×2 sau pachete speciale de design exterior și interior Lion S și pachete de confort – toate acestea pot fi comandate direct din fabrică împreună cu vehiculul.
Vehicule MAN electrice și diesel expuse la Bauma
MAN eTGS 28.449 6×2-4 BL CH
Autobasculanta electrică cu macara pe trei axe MAN eTGS cu 449 CP prezentată la Bauma este echipată cu benă basculabilă pe trei părți Meiller Trigenius D316 și cu o macara de 23 tm de la Palfinger. Macaraua PK 24.001 SLD 5 ridică maxim 6200 kg și poate fi extinsă la o lungime de aproape 15 m. Datorită conceptului său modular de baterii, eTGS are loc pentru picioarele de stabilizare hidraulice în fața pachetelor laterale de baterii, în stânga și în dreapta. Configurația cu patru baterii are o capacitate de 320 kWh și o autonomie de până la 400 km. Cabina NN îngustă și de lungime medie a modelului eTGS oferă o combinație optimă de vizibilitate și un nivel ridicat de confort la operare și la locul de muncă.
MAN TGS 35.540 8x2H-6 BL CH
Un alt vehicul cu macara (la standul MAN) este un șasiu diesel D26 cu patru axe TGS, cu 540 CP și tracțiune față hidrostatică MAN HydroDrive. Autocamionul de 37 de tone pentru transport greu are o macara Palfinger de 95 tm, cu o capacitate maximă de ridicare de 30 de tone, care poate fi extinsă la maximum 22 m. Vehiculul are un picior de calare suplimentar de 20 de tone în față, special pentru acest scop.
MAN Individual oferă pre-echiparea corespunzătoare pentru aceste lucrări din fabrică. În plus, MAN permite ca senzorii radar pentru asistentul de frânare de urgență, care altfel ar fi acoperiți de stabilizatoarele față, să fie mutați prin intermediul ghidajului caroseriei. Astfel, funcția de frânare de urgență rămâne disponibilă fără restricții. Cabina TM, cu pat, oferă șoferului mult spațiu și confort, chiar și atunci când călătorește peste noapte.
MAN TGX 33.640 6×4 BL SA
Autotractorul MAN TGX 33.640 de la standul MAN este specializat şi în sarcini agabaritice. Cu cele două punți motoare, acesta aduce pe șosea, fără efort, puterea mare de tracțiune a motorului MAN D38 de 16 litri și 640 CP. Proiectat pentru semiremorci basculabile și trailere cu podea joasă, acesta poate fi utilizat și pentru greutăți de până la 180 de tone. Vehiculul pe trei axe, echipat cu o cabină GM, oferă confort atât pe distanțe lungi, cât și în transportul regional.
MAN TGS 41.480 8×4 BB CH
Cel de-al treilea vehicul TGS de la standul MAN este dedicat operațiunilor miniere din afara Europei. Șasiul 8×4, deosebit de robust, este proiectat pentru a fi carosat cu bene basculabile de volum mare pentru minerit și șantiere de construcții. Motorul său D26 de 480 CP transportă fără efort sarcini de până la 44 de tone (tehnic, sunt posibile chiar și până la 50 de tone), chiar și pe teren accidentat. Cabina NN oferă o vedere de ansamblu optimă pentru acest lucru.
MAN TGM 18.320 4×4 BB CH
MAN expune la Bauma două vehicule cu tracțiuni integrale clasice: în primul rând, un MAN TGM 4×4 de 18 tone cu 320 CP, echipat cu basculantă Ressenig, care este deosebit de agil și manevrabil, nu numai pe terenuri accidentate, ci și pe șosea. Cabina CC oferă un spațiu confortabil și compact pentru șofer.
MAN TGE 3.200 4×4 BL
Al doilea vehicul cu tracțiune integrală calsică expus, modelul MAN TGE, este dotat cu sisteme suplimentare de siguranță și asistență, un afișaj tactil de ultimă generație și multe alte avantaje pentru șofer, cum ar fi acces fără cheie și un volan multifuncțional standard. Șasiul TGE 3.200 4×4 are o masă de 3,5 tone și este echipat din fabrică cu benă Meiller Trigenius. De asemenea, acesta vine cu echipamente speciale MAN Individual din fabrică și include o protecție deosebit de robustă pe partea inferioară a caroseriei, suspensie pneumatică pe puntea spate, o creștere a puterii la 200 CP și elemente Individual Lion S la exterior și interior.
Motoare MAN la Bauma
Motoarele MAN pot fi soluții pentru producătorii de utilaje de construcții cu cerințe ridicate de performanță și aplicații miniere. Motorul MAN D2862 V12 expus la standul MAN Truck & Bus are un nivel ridicat de capacitate de integrare într-o gamă largă de aplicații. Datorită expertizei inginerilor de aplicații MAN Engines, acesta poate fi integrat perfect pe excavatoare sau vehicule miniere. Pe baza celei mai recente generaţii de motoare, MAN va deservi maşini cu o capacitate cilindrică cuprinsă între 20 şi 30 de litri.