E-READY – amprenta BKT pe sustenabilitate
Story Highlights
- BKT Tires
- anvelope pentru vehicule electrice
- sustenabilitate
- mobilitate electrica
- E-READY
Related Articles
Tranziția către mobilitatea electrică este o tendință de neoprit în fiecare segment. BKT oferă acum anvelope potrivite pentru vehiculele electrice care utilizează tehnologii avansate. Acum putem recunoaște produsele concepute special pentru mobilitatea electrică prin sigla E-READY. Această denumire, deloc surprinzător, trimite un mesaj foarte clar către piață: „Suntem pregătiți”.
Sigla care dă startul oficial gamei de anvelope BKT special concepute pentru vehiculele electrice a fost dezvăluită anul trecut, la SIMA, unde am văzut-o pentru prima dată imprimată pe anvelopa AGRIMAXFACTOR (seria 70 complet nouă de la BKT, proiectată pentru tractoare). Pe viitor, va fi extinsă la toate produsele din această categorie.
Specificația E-READY reprezintă un progres, începutul unui drum către furnizarea de soluții adecvate pentru mobilitatea electrică. De asemenea, își propune să sublinieze angajamentul BKT față de sustenabilitate, un obiectiv spre care orice companie responsabilă trebuie să-și îndrepte cercetarea și investițiile. Prin stilizarea noii sigle, BKT urmărește să-și evidențieze aptitudinea de a anticipa nevoile pieței prin robustețea tehnologiei sale avansate.
Era necesară această descoperire? Prin ce diferă o anvelopă destinată unui vehicul electric de una convențională?
Există numeroase diferențe. De fapt, încercările și testele de teren au arătat că, pentru a echipa un vehicul electric, designerii vor trebui să ia în considerare diverși factori ce caracterizează mobilitatea electrică: masa, structura motorului, autonomia, zgomotul.
Vehiculele electrice cântăresc mai mult, deoarece bateriile lor pot adăuga o greutate suplimentară de până la 30%, ceea ce afectează cu adevărat activitatea anvelopei. Nu numai că sunt mai grele, dar se și deplasează diferit de vehiculele cu motoare cu ardere internă: vehiculul atinge imediat puterea maximă atunci când se apasă accelerația. Acest lucru înseamnă că schimbările de sarcină pot fi mai rapide și mai intense decât în cazul vehiculelor convenționale, cu un efect consecvent asupra uzurii anvelopelor.
Autonomia energetică joacă, de asemenea, un rol decisiv. În cazul în care un vehicul electric este proiectat pentru a economisi energie, anvelopele ar trebui, de asemenea, să fie proiectate astfel încât să nu afecteze consumul vehiculului, cum este cazul anvelopelor rezistente la rulare.
Nu în ultimul rând, producătorii investesc masiv în cercetare în ceea ce privește consistența dintre vehicul și anvelopă, chiar și în ceea ce privește zgomotul.
De aceea, proiectarea și dezvoltarea de anvelope adecvate pentru mobilitatea electrică urmează o cale specifică, diferită de cea a vehiculelor cu combustie.
Haideți să explorăm mai în detaliu caracteristicile anvelopelor concepute pentru vehiculele electrice.
Greutăți și dimensiuni
După cum am menționat, anvelopele vehiculelor electrice suportă o greutate mai mare a vehiculului pe care îl echipează, deoarece bateriile pot crește greutatea per vehicul cu până la 20-30% față de unul convențional. Acest lucru necesită o rezistență mai mare la solicitări și, prin urmare, o structură mai robustă, începând de la centuri și carcase întărite, până la un design diferit și specific al pereților laterali și al taloanelor.
Motoare electrice
Câteva aspecte suplimentare care diferențiază o anvelopă pentru vehicule electrice de una convențională includ capacitatea de a „rezista” la un cuplu de tracțiune mai mare, în special la pornire. De fapt, motorul electric oferă mai multă forță de tracțiune transmisiei mecanice și, prin urmare, roților, decât un vehicul convențional, ceea ce duce la o accelerație mai bună.
Aceasta înseamnă că este absolut necesar să revizuim structura talonului anvelopei pentru a asigura o mai bună aderență pe jantă, în special în timpul accelerării. Banda de rulare trebuie, de asemenea, să fie optimizată, atât din punctul de vedere al designului, cât și al compoziției.
Vehiculele cu propulsie electrică au o uzură a anvelopelor semnificativ mai mare decât vehiculele cu motor cu combustie internă, motiv pentru care este necesară o proiectare diferită pentru a asigura un ciclu de viață optim.
Autonomie
În cazul în care anvelopele montate pe un vehicul electric sunt necorespunzătoare, acestea pot cauza pierderi semnificative de energie, deoarece rezistența la rulare poate contribui cu până la 20% la consumul de energie al vehiculului.
Pentru a ajusta rezistența la rulare a anvelopelor pentru vehicule electrice, fără a compromite alte caracteristici de performanță, este necesar să se adapteze compoziția benzii de rulare, modelul benzii de rulare și, de asemenea, structura specială a pereților laterali.
Cea mai potrivită anvelopă pentru vehiculele electrice va fi, prin urmare, cea care „consumă” mai puțină energie. Cu alte cuvinte, una a cărei structură avansată nu va afecta autonomia vehiculului electric.
Zgomot
Zgomotul este un alt aspect pe care producătorii de anvelope îl iau în considerare în special pentru vehiculele electrice, ale căror anvelope ar trebui să aibă diferite modele de benzi de rulare și compoziții ale compușilor, atât naturale, cât și sintetice. Aici, dimensiunea contribuie în mod semnificativ la silențiozitatea unei anvelope.
Datorită echipei sale de cercetători specializați, BKT a dezvoltat cele mai bune soluții pentru piața vehiculelor electrice prin testarea și crearea de prototipuri. Și așa a ajuns piața să cunoască prima anvelopă E-READY de la BKT: AGRIMAXFACTOR, un nou produs conceput atât pentru operațiuni de transport, cât și de prelucrare a solului. Caracteristicile sale de înaltă performanță includ un profil al benzii de rulare îmbunătățit din punct de vedere tehnic, pentru o mai bună manevrabilitate și un impact redus pe șosea.
BKT începe să investească masiv în segmentul anvelopelor pentru mobilitate electrică. În timp ce centrul de greutate al obiectivelor se poate schimba, inovația și gama largă de produse rămân elementele care ghidează BKT către viitor.